امام جمعه بوکان گفت: روزه سبب تقویت صبر، بردباری و قرب الهی در انسان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان مدرسه انسان‌سازی، عبادتی، اخلاقی است زیرا در این ماه با ذکر یاد و نام خداوند قلب انسان به معنویت و نیز خودسازی عروج می‌کند.

وی با بیان اینکه روزه سبب تقویت صبر و بردباری در انسان‌ها می‌شود، افزود: حرمت این ماه باید حفظ شود حتی افرادی که روزه نمی‌گیرند باید در این ماه به گونه‌ای رفتار کنند تا حرمت آن شکسته نشود.

خلیفه‌زاده با بیان اینکه ماه رمضان کارگاه تخصصی آموزش تقوا است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان به سبب ویژگیهایی که دارد برترین ماه سال است، زیرا در این ماه هر فردی میتواند گام‏‌های بلندی برای رسیدن به حکمت و هدف آفرینش بردارد و به واسطه آن به سوی بارگاه خداوند تقرب جوید.

وی ادامه داد: هر فرد مومن، با تقوایی که در این ماه به دست می‌آورد خود را برای نبرد با بدیها در طول سال آماده می‌کند تا بتواند پنجه در پنجه شیطان بیفکند.

خلیفه‌زاده با بیان اینکه یک روز روزه این ماه ارزش ماهها عبادت را دارد،‌ تصریح کرد: همه ماههای سال الهی هستند و از ارزش و اهمیت بالایی برخوردارند، اما ماه مبارک رمضان ویژگیهای برجستهای دارد که تک‌تک روزهای این ماه خجسته و مبارک هستند.

امام‌جمعه بوکان خاطرنشان کرد: اهل‌ بیت (ع) این ماه را بهترین فرصت تقرب به سوی ذات اقدس الهی میدانند که فرد مؤمن پس از طی دو ماه رجب و شعبان خود را آماده ورود به این‌ ماه کرده است.

وی با اشاره با فضائل این ماه تأکید کرد: آیه 182 سوره بقره واجب‌شدن روزه در ماه رمضان از سوی خداوند ذکر شده و آن را دلیلی برای کسب تقوا دانسته است و همچنین این ماه، ماه روزه است، ماه رحمت و مغفرت، ماه بسته‌شدن دوزخ و ماه نزول قرآن است که نزول قرآن به صورت یک‌جا بر قلب پیامبر صورت گرفته است و پس از آن در طول 23 سال به شکل تدریجی و با توجه به مناسبتهای مختلف فرود آمده‌اند.

امام‌جمعه بوکان با بیان اینکه در این ماه مومنان به مراتب ایمان تجهیز می‌شوند،‌ خاطرنشان کرد: ماه رمضان از ابهت و عظمتی بالایی برخوردار است زیرا شیاطین در این ماه برای غلبه بر قلوب مؤمنان با مشکل مواجه می‌شوند.

امام جمعه بوکان افزود: وقتی در دعای معروف ماه رمضان از خدا میخواهیم که تمام فقرا را غنی کند، ریشهکن شدن فقر و برپایی رفاه اقتصادی جز در سایه عدالت محقق نمی‌شود و با اجرای اصل عدالت اجتماعی و برپایی قسط قرآنی، این امر مهم امکان‌پذیر خواهد شد./س

برچسب ها: بردباری ، بوکان ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.