استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: راه قاچاق داروهای کمیاب بسته شود و هلال‌احمر داروهای خارجی کمیاب را به مردم عرضه کند.

 

اکبر نیکزاد درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  اظهار داشت: اگر داروهای خارجی دارای مجوز در یک مکان مشخص از جمله هلال‌احمر به فروش برسند و در دسترس باشد هیچ شهروندی دارو را به صورت تقلبی و یا به قیمت بالا از واسطه گران نمی‌خرد.
نیکزاد با بیان اینکه، ایران اسلامی به لحاظ علوم پزشکی و تولید دارو از جمله 10 کشور جهان است افزود: درصد بالای داروهای نیاز در کشور داخلی هستند اما همین درصد کمی که مجوز واردات دارند اگر به راحتی در دسترس باشند، باب قاچاق دارو بسته می‌شود.
  استاندار گفت: امروز دقت و حساسیت مردم در مورد علامت استاندارد و یا تاریخ مصرف بالا رفته و این دو مورد مورد توجه عموم است ولی در سایر موارد که یک دارو چه اصالتی دارد و قاچاق است یا مجاز، اطلاعات زیادی ندارند و باید داروهای وارداتی مجاز در دسترس شهروندان قرار گیرد.
 نیکزاد تاکید کرد: هلال‌احمر داروهایی که بیشتر مورد نیاز بیماران خاص است را در داروخانه خود چه به صورت مستقل و چه به صورت یک طرح کشوری از مرکز تامین و عرضه کند./س

برچسب ها: یاسوج ، قاچاق ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.