بر اساس مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه رشته تبلیغ با گرایش حج درمقطع سطح سه راه اندازی می شود.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، معاون آموزشی و فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با اشاره جایگاه والای فریضه عبادی سیاسی حج در آموزه های دینی و نقش آن در تحکیم وحدت امت اسلام، و رسالت حوزه های علمیه در تربیت مبلغان و مدیران فرهنگی در عرصه حج و زیارت، گفت : این عوامل ضرورت راه اندازی رشته تبلیغ با گرایش حج به عنوان یک دوره میان رشته ای فراهم کرده است.
حجت الاسلام شریعتمدار افزود:رشته تبلیغ با گرایش حج، نخستین مقطع از این رشته است که در آن طلاب مبانی اعتقادی، مسائل، مهارت های ارتباطی و روش های لازم برای تبلیغ و مدیریت فرهنگی در حج و زیارت را آموخته و توان تبلیغ و پاسخگویی به نیازها را کسب می کنند و در پایان دوره هم دانشنامه دریافت می کنند.
حجت الاسلام شریعتمدار، حوزه دروس عمومی رشته تبلیغ با گرایش حج را شامل مباحث کلام، فقه، اصول فقه، عربی معاصر، روش تحقیق و روش تدریس دانست و افزود: احکام مناسک حج در منابع فریقین، انسان شناسی، نقد و مناظره و عرفان اسلامی از جمله دروس تخصصی در نظرگرفته شده برای این رشته است.
معاون آموزشی و فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) اعلام کرد : پذیرش این رشته از اوائل مهرامسال در این موسسه و ازبین طلاب برادر آغار خواهد شد./س
برچسب ها: قم ، راه اندازی ، رشته ، حج ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.