با راه اندازی طرح های بهبود کیفیت و بهینه سازی پالایشگاه های کشور تا پایان سال جاری، تولید روزانه گوگرد کشور به یک هزار و 200 تن افزایش خواهد یافت.

علیرضا ضیغمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: پروژه های ارتقای کیفیت و بهینه سازی محصولات پالایشگاهی  امروز افتتاح شد این  پروژه ها در گذشته از استاندار کافی برخوردار نبود برای جلوگیی از آلودگی های زیست محیطی این پروژه را طراحی و اجرا کردیم.
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به این که با راه اندازی طرح های بهبود کیفیت و بهینه سازی پالایشگاه های کشور تا پایان سال جاری، تولید روزانه گوگرد کشور به یک هزار و 200 تن افزایش خواهد یافت، گفت: این میزان تا پایان سال 92 به روزانه یک هزار و 400 تن و تا پایان برنامه پنجم توسعه  روزانه  به دو هزار و 300 تن افزایش خواهد یافت.
ضیغمی اظهارداشت: این واحد از نوع گرانول است که 1300تن آن برای مصرف داخل و صادرات مورد استفاده قرار می گرفت تا قبل از افتتاح روزانه 500 تن گوگرد تولید می شد تا پایان برنامه پنجم قرار است  به 2300 تن  گوگرد برسد و این  موضوع از چندین برابر آلودگی زیست محیطی جلوگیری می کند.
وب تاکید کرد: گوگرد موجود در فرآورده های تولیدی این پالایشگاه حدود 13 هزار پی پی ام بود که هم اکنون به کمتر از 10 پی پی ام کاهش یافته است و این موضوع نقشی موثر در افزایش استانداردهای آلایندگی سوخت پایتخت ایفا خواهد کرد.
معاون وزیر نفت اضافه کرد: علیرضا ضیغمی تاکید کرد: با شروع دولت نهم، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای دو مقوله مهم ارتقای کیفی و کمی فرآورده های تولیدی خود برنامه ریزی کرد.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به این که با طراحی پروژه های توسعه ای پالایشگاه ها، بیشتر محصولات از جمله بنزین، نفت گاز و نفت سفید مطابق با استانداردهای روزآمد اروپا تولید خواهد شد، گفت: برای مثال گوگرد موجود در محصولاتی نظیر نفت گاز و نفت سفید دارای ارقامی نظیر 3، 5، 7 و 13 هزار پی پی ام بود که با راه اندازی این طرح ها، گوگرد موجود در این فرآورده ها به کمتر از 40 پی پی ام کاهش خواهد یافت.
وی ادامه داد: در قالب برنامه پنجم و چشم انداز قبل از شروع دولت نهم مصرف نفت خام یک میلیون و 600 هزار بشکه بود و امروز خوراک نفت برای پالایشگاه به یک میلیون 800 هزار رسیده و تا پایان برنامه پنجم به 2 میلیون و 300 هزار خواهیم رسانید.
مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: با احداث پالایشگاه های جدید و افزایش ظرفیت پالایشگاه های امام خمینی این ظرفیت 170 هزار بشکه بود و با اجرای این طرح به 250 هزار بشکه افزایش می یابد همچنین پالایشگاه لاوان با 20 هزار به 50 هزار بشکه افزایش و ستاره خلیج فارس 360 هزار معیانات به یک میلیون و 800 هزار افزایش پیدا می کند.وی تاکید کرد: پالایشگاه های آناهیتای کرمانشاه، خوزستان ، هرمزو پارس شیراز 120 هزار بشکه با خوراک معیانات ترش از گاز پارس جنوبی تولید می شود بجای صادرکردن مواد تولیدی را فراوارده های نفتی تبدیل می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک همه پالایشگاه های به استاندار یورو 5 برسند و از تولید 57 تا 60 میلیون به  130 میلیون برسد و بتوانیم در منطقه جزء صادرکنندگان برتر قرار گیریم./ر    
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار