غذاي مصرفي در وعده سحري بهتر است خصوصيات و ويژگي هاي وعده ناهار را داشته باشد تا از ايجاد گرسنگي در طول روز پيشگيري شود.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛‌ دكتر حامد پور آرام، متخصص تغذيه ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ در ماه رمضان پيروي از برنامه غذايي متنوع و متعادل شامل چهار گروه اصلي غذايي نان و غلات، ميوه و سبزي،‌ گوشت و حبوبات،‌ شير و لبنيات ضروري است.
 
وي افزود: افراد روزه دار بهتر است همانند زماني كه روزه نيستند سه وعده غذا بخورند كه اين وعده ها شامل افطار،‌ شام و سحر است اما صرف غذا در دفعات كمتر از 2 بار در روز در سال هايي كه ماه رمضان در فصل تابستان است و روزها بلند و فاصله سحر تا افطار 16تا 17 ساعت است،‌ توصيه نمي شود.
 
اين متخصص تغذيه تصريح كرد: با توجه به ساعت صرف افطار تا وعده سحري، مي توان در فاصله افطار تا سحر يك وعده غذايي مثل شام سبك را صرف كرد.
 
به گفته وي،‌ در هنگام افطار مصرف غذاهاي سبك و مختصر شامل گروه هاي غذايي شير ولبنيات،‌ ميوه و سبزي،‌ نان و غلات براي افزايش قند خون توصيه مي شود همچنين مصرف شير گرم فرني و شير برنج در هنگام افطار مناسب است.
 
اين دكتر تخصصي علوم تغذيه، خاطرنشان كرد: استفاده از مواد غذايي آبكي مثل سوپ كم چرب، آش كم حبوبات،‌ حليم بدون روغن و همچنين مايعات به هنگام افطار و سحر موجب حفظ تعادل آب و مواد معدني فرد روزه دار مي شود.
 
وي ابراز داشت: استفاده از سبزي و ميوه در هنگام افطار و همچنين در فاصله زماني بين افطار تا سحر به دليل اين كه منبع خوبي از فيبر هستند و براي دستگاه گوارش بسيار مفيد است، مانع بروز يبوست مي شود و بسيار مناسب است./عط
برچسب ها: فیبر ، شیر ، گوشت ، افطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار