پرداختن به موضوعات قرآني و مزين كردن هنرهايي چون خوشنويسي به آيات قرآني باعث موفقيت هنرمند مي‌شود.

مجتبي افضلي هنرمند خوشنويس، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: هنر سنتي خوشنويسي از گذشته تا امروز با استقبال خوبي از سوي مخاطبين روبرو بوده است و هميشه شاهد افزايش علاقمندان به اين هنر سنتي هستيم.

وي گفت: خوشنويسي در عين سادگي داراي زيبايي خيره كننده‌اي است و مردم به جهت آنكه ديدن خطي خوش باعث شادي روحي و رواني آن ها مي‌شود، بنابراين هنر خوشنويسي را بيشتر مورد توجه قرار مي‌دهند.

افضلي در ادامه گفت: درحال حاضر خطوط متعددي وارد حوزه خوشنويسي شده است كه هر يك عناوين خود را دارد اما هيچيك از خطوط جديد هيچگاه نمي تواند به زيبايي و حركت قلم در خوشنويسي به شيوع نستعليق و نيز شكسته نستعليق برسد، به عبارت ديگر زيبايي اين دو خط در هنر خوشنويسي تكرار نشدني است.

وي در ادامه گفت: زيبايي اين خطوط به اندازه‌اي است كه هر كسي حتي اگر با الفاي فارسي آشنا نباشد هم از ديدن اين خطوط لذت مي‌برد.

* خط نستعليق مزين به آيات قرآني

اين هنرمند خوش ذوق خوشنويسي كشورمان در ادامه تصريح كرد: تمام زيبايي خط نستعليق و شكسته نستعليق زماني مضاعف مي‌شود و به عبارتي از خطوط به كمال مي‌رسند كه به مزين به كلام خداوند شود.

وي اظهارداشت:‌ زمانيكه آيات قرآني به شيوع نستعليق نوشته مي‌شوند و به معرض نمايش گذاشته مي‌شوند گويي جاني تازه بر آن (خط نستعليق) داده مي‌شود.

وي در ادامه گفت: خوشبختانه در حال حاضر خوشنويسان كشورمان به بركت نگارش آيات قرآني توانسته‌اند به موفقيت دست يابند.

*راه قرآن راه موفقيت و كمال

وي در ادامه گفت: هر هنرمندي در هر رشته‌اي كه فعاليت مي‌كند اگر در مسير قرآن قدم بردارد و به عبارتي با موضوعات قرآني به خلق اثر بپردازد به موفقيت مي‌رسد چرا كه راه قرآن راه موفقيت و كمال است و قطعاً هنرمنداني كه در اين زمينه فعاليت كرده‌اند به سهم دست يافته‌اند.

افضلي در ادامه گفت: پرداختن به موضوعات قرآني در هنر عطشي است كه سيراب شدني نيست چرا كه هر كسي كه به اين موضوع پرداخته مرتباً آثار تازه‌اي را باهمين موضوعات قرآني خلق كرده است.

وي اظهار داشت: بسياري از خوشنويسان از دوره‌اي كه به نگارش آيات قرآني روي آورده‌اند تمام موضوعات را كنار گذاشته‌اند و تمام تفكر و انديشه آن ها خلق آثار قرآني شده است.

*آثار قرآني ماندگار خواهند بود

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه آثار قرآني ماندگارند، گفت: در زمينه پرداختن به موضوعات قرآني مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه تمامي آثار قرآني به بركت قرآن كريم ماندگار شده‌اند و در حقيقت اثري كه با موضوع قرآني داشته باشد تا هميشه مي‌ماند و براي نسل‌هاي آينده هم همان تازگي را خواهد داشت.

اين هنرمند خوشنويسي گفت: ماندگاري از ويژگي‌هاي منحصر به فرد آثاري است كه با موضوعات قرآني مزين مي‌شوند چرا كه هر اثري با موضوع ديگري امكان به تكرار افتادن و كهنه شدن را دارد اما موضوعات قرآني طراوات خاصي دارد كه در هيچ موضوع ديگري نمي‌توان آن را يافت چرا كه مختص به خودش (موضوع قرآن )‌است./ي2
برچسب ها: قرآن ، هدایت ، خوشنویسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار