معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ضمن تشریح آخرین وضعیت صنعت برق گفت : تابستان امسال هیچ گونه کمبود برق و به دنبال آن خاموشی برنامه ریزی شده نداریم .

محمد بهزاد در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : با توجه به تولنمندی های متخصصین صنعت برق کشور هم اکنون ظرفیت نصب شده نیروگاهی ما به 67 هزارو 4 مگاوات رسیده است .

وی افزود : ظرفیت عملیاتی ما در تولید برق 57 هزار مگاوات و تولید همزمان برق در لحظه پیک 47 هزار مگاوات می باشد .

بهزاد با بیان این که بیشترین مقدار پیکی که تاکنون ثبت شده است 42731 مگاوات بوده است تصریح کرد : این بدان معناست که شبکه برق کشور جوابگوی بیش از 4 هزار مگاوات دیگر است و ما در کشور هیچگونه کمبود برق نداریم .

وی علت خاموشی های اخیر در برخی نقاط کشور را تغییرات جوی و یا بروز حوادث غیر مترقبه اعلام کرد و گفت : با توجه به تغییر اقلیم در فصل تابستان طی روزهای اخیر شاهد وزش بادهای شدید و حتی برف بوده ایم که با توجه به هوایی بودن خطوط انتقال ممکن است آسیب به آنها وارد شده و برخی نقاط دچار خاموشی موقت شوند .

معاون وزیر نیرو تاکید کرد : این خاموشی ها به علت کمبود برق یا خاموشی های برنامه ریزی شده نیست و به دلیل حوادث غیر مترقبه می باشد .

وی خاطرنشان کرد : هموطنان می توانند در صورت بروز خاموشی در هریک از نقاط کشور در طول شبانه روز با شماره 121 تماس گرفته تا نیروهای آماده به خدمت برای رفع عیب و خاموشی به محل اعزام شوند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار