معاون وزیر نیرو می‌گوید برای جلوگیری از ایجاد محدودیت در عرضه برق و خاموشی‌های احتمالی، مشترکان باید حداقل پنج درصد از مصرف خود را کاهش دهند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد بهزاد، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بر لزوم مدیریت 2500 مگاواتی مصرف برق در ساعات پیک مصرف برق تابستان امسال تاکید کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال پیک بار هفت درصد و مصرف انرژی شش درصد افزایش یابد.

به گفته وی از نیمه خرداد تا نیمه شهریورماه گرمترین روزهای سال را در پیش داریم که با همکاری دو طرفه مسئولان آب و برق کشور، امیدواریم همچون سال گذشته در تامین برق مطمئن و پایا برای مشترکان موفق باشیم.

معاون وزیر نیرو با اشاره به این که هم اکنون ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به 66 هزار و 366 مگاوات رسیده، پیش‌بینی کرد پیک بار هفت درصد و مصرف انرژی شش درصد افزایش یابد و افزود: در تابستان امسال باید مصرف برق کشور به میزان 2500 مگاوات مدیریت شود چراکه در غیر این صورت، پیک مصرف از 44 هزار مگاوات به 46 هزار و 500 مگاوات خواهد رسید و در این شرایط، تامین برق کار ساده ای نخواهد بود.

وی ادامه داد: البته تاکنون تمهیداتی اندیشیده شده است تا بتوانیم تابستان امسال را هم مانند سال گذشته با موفقیت سپری کنیم ضمن آنکه همکاری مردم در این زمینه نقش موثری خواهد داشت.

بهزاد ابراز امیدواری کرد امسال هم با همکاری و مدیریت صحیح مردم، بتوانیم شبکه برق کشور را مانند سال گذشته بدون محدودیت مدیریت کنیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که رفتار مصرفی مردم دوباره درحال برگشت است، به طوری که از ابتدای سال تاکنون شاهد رشد پنج تا شش درصدی مصرف برق در کشور بوده‌ایم و این حاکی از بازگشت روند رو به رشد مصرف انرژی در کشور است.

این درحالی است که در نخستین سال اجرایی شدن هدفمندی یارانه‌ها، مسئولان وزارت نیرو از کاهش 10 درصدی مجموع مصرف انرژی در کشور خبر می‌دادند و پیک مصرف برق نیز نسبت به سال های گذشته روند رو به رشد خود را متوقف کرده بود./س


برچسب ها: مصرف ، برق ، محدودیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار