داشتن اضافه وزن و چاقي در دوران كودكي، ميزان ابتلا به سرطان های روده بزرگ، مثانه و مجاري ادرار را در دوران بزرگسالي افزايش مي‌دهد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا،پيشگيري و درمان، تحقيقات دانشمندان دانشگاه تل‌آويو نشان داده است كه شاخص توده بدني يا BMI   كودكان درصدك 85 و بالاتر از آن ارتباط مستقيمي با بروز سرطان كولوركتال (سرطان روده بزرگ) و سرطان اورويلتال (سرطان مثانه و مجاري ادراري) در بزرگسالي آنها دارد.
 
براساس اين گزارش محققان با بررسي 1/1 ميليون مرد و جمع‌آوري اطلاعات مربوط به سلامتي آنها در يك دوره 18 ساله دريافتند كه بزرگسالاني كه BMI‌ آنها در دوران كودكي در صدك بالاي 84 بوده است بالغ بر 50 درصد بيشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و مخاط‌هاي ادراري در مقايسه با افراد ديگر قرار گرفته‌اند.
 
اين گزارش مي‌افزايد: تحقيقات بيشتري لازم است تا مشخص شود كه چاقي يك عامل خطر مستقيم براي ابتلا به اين نوع سرطان‌هاست و يا يك فاكتور مخدوش كننده گونه‌هاي ژنتيكي است كه باعث ايجاد اين سرطانها مي‌شود.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند: ممكن است كاهش وزن در بزرگسالي خطر ابتلا به سرطان كولوركتال و اورويلتال را كاهش دهد، اما هنوز آشكار نشده است كه از دست دادن وزن بتواند باعث تفاوت معني‌داري شود.
 
گفتني است هم اكنون از هر 3 كودك آمريكايي، يك كودك داراي اضافه وزن است كه او را در معرض تهديد بيشتري براي ابتلا به ديابت و بيماري‌هاي قلبي، درد مفاصل و عضلات و از اين دست بيماري‌ها قرار مي‌دهد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار