امام جمعه پیرانشهر گفت: رمضان فرصت مناسبی برای خودسازی و بصیرت بیشتر است.

ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: ماه رمضان از چنان ابهت و عظمتی برخوردار است که شیاطین برای غلبه بر قلوب مؤمنین با مشکل مواجه می‌شوند و این به دلیل تجهیز مومنین روزه‌دار به مراتب ایمان است.

وی با اشاره به اهمیت روزه‌داری در اسلام، تصریح کرد: خداوند انسان‌ها را از راه روزه‌داری به سمت معرفت و بصیرت واقعی سوق می‌دهد تا عظمت وجودی این ماه را به انسان‌ها نشان دهد.

محمودی پرهیز از گناه و انجام به موقع واجبات را از مهم‌ترین و شایسته‌ترین اعمال ماه رمضان برای مومنان عنوان کرد و افزود: ماه پرفضیلت رمضان فرصت مطلوبی برای پاک شدن نفس و روح محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر شناخت حقیقی خداوند در این ماه خاطرنشان کرد: روزه‌داران واقعی در این ماه با شناخت حقیقی خداوند قلب و تمام اعضا و جوارح بدن خود را در مسیر رسیدن به اوج معنویت صرف می‌کنند.

خطیب جمعه پیرانشهر با تاکید بر بهره‌گیری هرچه بیشتر از این ماه، گفت: برکات و الطاف بی‌نهایت ماه رمضان با قرائت قرآن، اقامه نماز و خواندن دعاهای سفارش شده متجلی می‌شود.

محمودی با بیان اینکه اکرام ایتام در این ماه فراموش نشود، اظهار داشت: توجه به اکرام ایتام یکی از مواردی است که نباید در این ماه فراموش شود.

وی با بیان اینکه به اکرام ایتام در این ماه سفارش شده است، تصریح کرد: مومنان روزه‌دار هیچگاه یتیم‌ها را فراموش نخواهند کرد و در راستای اکرام آنها گام خواهند برداشت./س

برچسب ها: فرصت ، پیرانشهر ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.