قطع مکرر برق در غزه به علت محاصره رژيم صهيونيستي، فلسطيني ها را به ستوه آورده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ رژيم صهيونيستي با محاصره غزه همچنان مانع از آن مي شود که تکنسينها به تعمير خطوط برقي مشکل دار در غزه مبادرت کنند.

اسرائيل به بهانه هاي امنيتي اين کار را انجام مي دهد. همين مساله سبب بروز مشکلات جدي براي يک و نيم ميليون نفري شده است که در غزه زندگي مي کنند زيرا اين افراد با مشکل قطع مکرر و طولاني برق مواجه هستند. قطع برق در اين منطقه محاصره شده ، به مشکلي جدي  تبديل شده است. اين درحالي است که براساس قوانين بين المللي، اسرائيل در موقعيت قدرت اشغالگر بايد از رفاه مردم غزه اطمينان حاصل کند. در غزه فقط يک مرکز توليد برق وجود دارد. اين مرکز توليد و توزيع برق نيز به علت کمبود سوخت به سختي کار مي کند و در بسياري از مواقع تعطيل است. درنتيجه ، مردم غزه بايد براي تامين برق مورد نياز خود به شرکتهاي توليد کننده برق در اسرائيل وابسته باشند تا برق از اسرائيل به غزه انتقال پيدا کند.

 مردم غزه با بروز مشکل جديد در انتقال برق مجبورند با افزايش 84 درصدي قطع برق مواجه باشند به ويژه در شرايط کنوني که ماه مبارک رمضان و گرماي منطقه، شرايط خاصي را براي  غزه بوجود آورده است. مغازه داران غزه به علت کمبود برق و از کار افتادن يخچالهايشان براي نگهداري و عرضه مواد غذايي فاسد شدني با مشکل جدي مواجه هستند.

نوار غزه به صورت متوسط به 300 مگاوات برق نياز دارد . کمبود اخير برق ، تامين حدود يک سوم برق مردم غزه را دچار مشکل کرده است. باوجود اظهارات مقامات اسرائيلي مبني بر کاهش محاصره غزه، مردم اين منطقه مي گويند قطع برق در اين منطقه افزايش يافته است.
بيمارستانهاي غزه به علت اين مشکل ، قادر به ارائه خدمات مناسب نيستند که تاوان آن را بيماران فلسطيني مي دهند.
بيمارستانهاي غزه بسيار به هم ريخته است و امکانات دارويي و تجهيزات پزشکي در اختيار  ندارند.  قطع مکرر برق نيز سبب شده است مشکلات جدي براي شبکه درمان بوجود بيايد. براي فعاليت مولدهاي برق در بيمارستانهاي غزه به سوخت نياز است و باتوجه به کمبود سوخت ، امکان فعاليت  ژنراتورها وجود ندارد. در اين شرايط، بيماران فلسطيني در غزه که به بيماري هاي حادي مبتلا هستند به شدت در خطرند.
 باآنکه نيروهاي اسرائيلي در سال دو هزار و پنج از غزه عقب نشيني کردند، غزه همچنان در محاصره به سر مي برد و اسرائيل همه شئون زندگي مردم غزه را در کنترل اش دارد. برخي از کارشناسان مي گويند اسرائيل با کارهايي که صورت داده ، غزه را به اردوگاه کار اجباري (آلمان هيتلري) تبديل کرده است.

اسرائيل حدود 70درصد از برق مورد نياز غزه را تامين مي کند . 25 درصد هم از مصر تامين مي شود. به هرحال، فلسطيني هايي که در غزه زندگي مي کنند همچنان با قطع طولاني برق دست و پنجه نرم مي کنند آن هم بدان علت که اسرائيل حاضر نيست به هنجارها و قوانين بين المللي احترام بگذارد. مردم غزه مي گويند منتظر آن هستند تا ببينند چگونه جامعه بين المللي به آنها در رهايي از اين شرايط غيرقابل تحمل کمک مي کند.
برچسب ها: غزه ، برق ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار