عضو ارشد جنبش جهاد اسلامي فلسطين(حماس) تلاش جدي مصر را براي لغو کامل محاصره نوار غزه خواستار شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛اين شبکه  درباره اهداف سفر اسماعيل هنيه نخست وزير قانوني فلسطين به مصر گفت: لغو کامل محاصره نوار غزه يکي از مهم ترين خواسته هاي فلسطينيان و کشورهاي عربي و اسلامي است.

نزديک به دو ميليون نفر از فلسطينيان در غزه به دليل خواسته آزادانه خود و راي خود به جنبش حماس در انتخاباتي آزاد در محاصره و توطئه قرار گرفته اند. مصر کشور همسايه فلسطين است و دولت مصر بايد تلاش کند اين محاصره از بين برود.

به رغم اين که دولت مصر با مشکلاتي در داخل براي سازندگي اين کشور روبروست ولي نبايد نوار غزه و ساکنان آن را که هر روزه با مشکلات زيادي روبرو هستند از ياد ببرد. اميدواريم پس از سفر اسماعيل هنيه به مصر محاصره نوار غزه پايان يابد.

محمد مرسي رئيس جمهور مصر در کارزار انتخاباتي خود تلاش براي لغو محاصره غزه را از اولويت هاي سياسي خود اعلام کرده بود. ساکنان غزه با مشکلاتي در تامين برق روبرو هستند و مصر مي تواند در اين زمينه به فلسطينيان کمک کند و سوخت اهدايي و کمک هاي مختلف دارويي و غذايي از سوي ايران يا ديگر کشورهاي اسلامي را در اختيار غزه قرار دهد.

برچسب ها: مصر ، مرسی ، غزه ، محاصره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار