فرماندار شهرستان دماوند، همكاری و تعامل برای به ثمر رساندن پروژه عظیم مسكن مهر را یك ضرورت دانست.

 

علیرضا قاسمی فرزاد، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن پروژه عظیم مسكن مهر را در راستای عدالت گستری دولت و بسیار با اهمیت دانست.

وی با تاكید بر اهمیت این پروژه ملی به عنوان سرپناهی امن برای ملت غیرتمند این دیار اسلامی خاطر نشان كرد: مسكن مهر در شهرستان دماوند بعضا با مسایل و مشكلاتی در زمینه خدمات دهی و پیشرفت فیزیكی مواجه است كه اقتضا می كند با همكاری و مشاركت تنگاتنگ با مسوولان عالی رتبه ملی و استانی و بازدید آنان از پروژه ها و ارایه راهكارهای كارشناسانه، این پروژه عظیم را به سرمنزل مقصود رساند.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مدیر كل بنیاد مسكن استان تهران در شهرستان و مسوولان شهرستانی برای تسریع روند پیشرفت فیزیكی و توجه به كمیت و كیفیت اقدامات، تصریح كرد: خوشبختانه این پروژه در خصوص آبرسانی مشكل چندانی ندارد و صرفا با كشیدن خط لوله آب با مساعدت و همكاری شورای اسلامی شهر و شهردار، این مهم تا چند روز آینده مرتفع می شود.

قاسمی فرزاد افزود: در حال حاضر شركت آب و فاضلاب شهری قادر به ارایه انشعاب حداقل به 500 خانوار مسكن مهر است ولی برای تكمیل و تامین آب مابقی پروژه ها نیاز به انتقال خط آب و در اصل تبدیل آن از 110 اینچ به 300 اینج است تا تمامی خانوارها از این نعمت برخوردار شوند.

وی با بیان اینكه به همه شهروندان در سطح شهرستان اطمینان خاطر می دهیم كه انتقال آب مسكن مهر با مطالعات و بررسی دقیق كارشناسی صورت می گیرد و هیچگونه مشكلی را برای هیچیك از پروژه های مسكن منطقه ایجاد نخواهد كرد، تصریح كرد: كارشناسان با بررسی ظرفیت ها در صددند تا نخست مناطقی را كه منبع آبی از آنجا استخراج و تامین می شود را در اولویت قرار دهند و سپس مازاد آن را به سایر مناطق هدایت نمایند از این رو قطعا هیچ مشكلی برای مسكن مهر آبعلی و رودهن ایجاد نخواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند، فاضلاب مسكن مهر 'مهرآباد' رودهن را یكی دیگر از مسایل مورد بررسی در این جلسه عنوان و خاطر نشان كرد: با توجه به شیب زمین و جنس خاك و سنگلاخی بودن لایه های زیرین زمین و جذب نشدن آب، حفر چاه های جذبی برای فاضلاب حتی برای كوتاه مدت نیز كارایی ندارد و علاوه بر صرف هزینه و هدر رفت سرمایه مشكلات نشت فاضلاب و آلودگی آب زیرزمینی را در پی دارد از این رو با نظرات كارشناسان و اساتید مجرب این حوزه مقرر شد تا فاضلاب با لوله به محل احداث سبتیك و تصفیه خانه به عنوان اقدامی اصولی، منطقی و كارشناسی هدایت شود.

قاسمی فرزاد، با اشاره به قول مساعد'ستار محمودی '،مشاور وزیر نیرو به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر در سفر به شهرستان برای راه اندازی تصفیه خانه و سبتیك، افزود: احداث سبتیك و تصفیه خانه و انتقال فاضلاب واحدهای مسكونی به این مكان نیازمند تخصیص اعتبار ویژه ای از سوی وزارت راه و شهرسازی و اختصاص بودجه استانی از سوی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان تهران است تا این مهم به نتیجه مورد نظر دست یابد.

وی جانمایی مكان احداث تصفیه خانه و سبتیك را نیازمند شناسایی كارشناسانه مكانی مناسب از سوی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی دانست و گفت: تملك زمین برای احداث تصفیه خانه نیز دارای هزینه ای است كه امید می رود با مساعدت های وزاتخانه و یا تامین بخشی از هزینه های آن توسط متقاضیان، زمین پس از تملك در اختیار مسكن مهر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص برق رسانی و گاز رسانی مسكن مهر منطقه نیز اظهار داشت: خوشبختانه هیچ مشكلی برای تامین برق و گاز متقاضیان وجود ندارد و فقط برای اجرای هر چه سریعتر طرح، بنیاد مسكن به عنوان مجری مسكن مهر 'مهرآباد' باید خاك بین بلوك ها و معابر را برداشته و بَر و كف را مشخص كند تا مسوولان اداره برق و گاز قادر به انتقال خطوط شوند. /س



برچسب ها: مسکن مهر ، عدالت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.