گروههاي مدافع حقوق زنان در اعتراض به تعبيض جنسيتي در المپيك، همزمان با آغاز رقابت ها به راهپيمايي در كشور ميزبان پرداختند.


 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري رويترز، آن دسته از مدافعان حقوق زنان كه معتقدند  در رقابت هاي المپيك برخلاف روح و شعار اين تورنمنت طلائي نسبت به زنان تبعيض جنسيتي نشان داده مي شود در اعتراض به اين موضوع و همزمان با روزهاي آغازين اين رقابت ها در لندن به راهپيمايي پرداختند.
 آنها از كميته ي بين المللي المپيك درخواست دارند كه در رقابت هاي المپيك تعداد رشته ها و مدال ها براي زنان و مردان به يك اندازه شود.
 نمايندگاني از كشور هاي اروپائي در لندن گرد هم آمدند تا در راهپيمائي سمبليك از كميته ي بين المللي المپيك بخواهند به شعار المپيك در خصوص نبودن هيچ گونه تبعيض عمل كند.
 آني سوگيير،  سخن گوي ليگ بين المللي حقوق  زنان از پيشرفتي كه در تعداد كشورهاي فرستنده ي ورزشكار زن به رقابت ها به وجود آمده است قدرداني كرد با اين وجود اعلام كرد كه هنوز زن ها در 30 زمينه كمتر از مردان به رقابت مي پردازند و تنها 132 مدال براي آنها موجود است در حالي كه 162 مدال براي مردان آماده شده و اين خود جاي تامل دارد.
وي دراين ارتباط گفت:  پر واضح  است كه كارهاي بسياري انجام شده اما با جرات مي گويم كه همچنان كارهاي زياد ديگري نيز بايد به انجام برسد و راه درازي در پيش است./ق
برچسب ها: تظاهرات ، گروههای ، مدافع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار