خشکسالي وسيع در آمريکا موجب شده است گوشت مرغ بزودي در فهرست غذاهاي تشريفاتي قرار گيرند.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به  نوشته روزنامه فايننشال تايمز در اينترنت: رئيس شرکت مواد غذايي اسميت فيلد که يکي از بزرگترين شرکتهاي توليد کننده گوشت در جهان است، مي گويد، خشکسالي وسيع و سياست آمريکا در زمينه اتانول مشترکا منجر به فاجعه اي در توليد غلات شده است که بر اثر آن بزودي گوشت مرغ در فهرست گوشتهاي گران قيمت مانند گوشت گاو قرار خواهد گرفت.
در حاليکه بدترين خشکسالي در نيم قرن و گرماي حاد موجب نابودي  غلات در آمريکا به عنوان توليد کننده اصلي غلات اضافي در جهان مي شود، هزينه مواد اصلي خوراک دام در اين ماه به سطح بي سابقه اي رسيد.
تحليلگران اسميت فيلد معتقدند، کاهش شديد ميزان کشت غلات در آمريکا به پيش بيني ها در اين زمينه در زماني که جهان با کمبود جدي مواجه است، به شدت لطمه زده است.
لاري پاپ رئيس شرکت اسميت فيلد در مصاحبه اي به فايننشال تايمز هشدار داد:‌ با افزايش قيمت مواد گوشتي توليدکنندگان گوشت به شدت تحت فشار قرار گرفته اند و قيمت گوشت در آمريکا افزايش دو رقمي چشمگيري بيش از  ده درصد در سال خواهد داشت.
وي مانند ديگر مسئولان صنعت دام و ماکيان خواستار تعليق سياست سازمان حفاظت از محيط زيست آمريکا در خصوص معيار سوختهاي تجديد پذير شد.
طبق برآورد وزارت کشاورزي آمريکا تقريبا چهل درصد محصول غلات آمريکا به مصرف پالايشگاههاي توليد اتانول مي رسد.
برچسب ها: مرغ ، آمریکا ، گرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار