نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت:راه مقابله با تحریم تولید ناخالص ملی و تلاش بیشتر به منظور کاهش مصرف در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان عوض حیدر پور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب و بااشاره به این که تحریم جنگ جدید دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت :دشمن پس از شکست در جنگ نظامی و فرهنگی ،جنگ جدیدی را با عنوان تحریم آغاز کرده که البته در این جنگ نیز عقب نشینی کرده است.

وی ادامه داد :دنیا به نفت خلیج فارس نیازمند است و ما در گذشته روز هایی را به یاد داریم که یک بشکه نفت از خلیج فارس خارج نمی شد و در حال حاضر نیز مسئولان کشور راهکار های مناسبی برای حل این موضوع در نظر گرفته اند و مطمئن باشید دشمن در این جنگ شکست خورده است .

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص وضع معیشت اقتصادی مردم گفت:دیروز در جلسه غیر علنی چند سازوکار اساسی برای این موضوع تعریف شد اما عمده مشکل ما گرانی قیمت اولیه کالاهاست .

حیدر پور ادامه داد :ما در کمیسیون کشاورزی تمام تلاش خود را برای کنترل قیمت و بالا بردن دستمزد هاخواهیم کرد ضمن اینکه دولت نیز باید در این خصوص لایحه ای به مجلس ارئه دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا استیضاح چند وزیر دولت نهم منتفی شده است اظهار داشت :استیضاح هیچ وقت در مجلس منتفی نیست چرا که کار مجلس نظارت است و هر زمان که به نفع جمهوری اسلامی است این کار را انجام می دهد.

وی در خصوص استیضاح وزیر ورزش و جوانان گفت:عمده امضا کنندگان این استیضاح نمایندگان استان اصفهان هستند که البته منتظر بازگشت وزیر از المپیک هستیم که در صورت رفع نشدن اصلاحات مد نظر ما این کار انجام خواهد شد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که یکی از نقاط قوت مجلس هشتم قانون پنجم توسعه بود گفت:یکی از کار های مهم دیگری که در مجلس هشتم صورت گرفت بخش نظارتی بود که در آن زمان معاونت نظارت در مجلس شکل گرفت که وظیفه آن تحقیق و تذکر و تفحص بود که این کار در مجلس نهم نیز عملیاتی می شود.

وی ادغام هفت وزارت خانه را از دیگر عملکرد های مثبت مجلس هشتم عنوان کرد و گفت :البته برخی از وزرا نتوانستند موفق عمل کنند که در این مجلس نظارت و پرسش و در نهایت استیضاح را در دستور کار قرار خواهیم داد.

حیدر پور در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر متحد و هماهنگ نبودن نمایندگان استان در دوره قبل اظهار داشت:همیشه نمایندگان استان با هم متحد بودند چرا که هدف ما این بوده که حکیمانه و بدون جار و جنجال کار کنیم./س

برچسب ها: اصفهان ، تولید ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.