ماه رمضان فرصت بسيار مناسبي براي كاهش وزن در افرادي است كه از اضافه وزن رنج مي برند.

 به گزارش گروه علمی ، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دكتر زهرا عبداللهي، سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي با بيان اين مطلب اظهار داشت: روزه گرفتن موجب كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي به ويژه سكته قلبي مي شود و به دليل محدوديت در خوردن و آشاميدن در فاصله بين سحر و افطار، دستگاه گوارش و گردش خون استراحت كرده و در نتيجه بار كاري دستگاه قلبي و عروقي نيز كاهش مي يابد.

دكتر زهرا عبداللهي افزود:  با رعايت رژيم غذايي مناسب ميزان تري گليسريد ها و LDL  (كلسترول بد) نيز كاهش مي يابد و كاهش مصرف چربي ها و سرخ كردني ها منجر به كاهش رسوب چربي در ديواره عروق و در نتيجه كاهش سكته هاي قلبي خواهد شد.

وي تصريح كرد: بهتر است افراد نان هاي فاقد جوش شيرين را مورد مصرف قرار دهند زيرا جوش شيرين باعث كم خوني فقر آهن و كاهش جذب كلسيم و در نتيجه پوكي استخوان مي شود.

اين متخصص تغذيه خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه خوردن آش رشته در اين ماه افزايش مي يابد،‌ افراد حتماً از كشك پاستوريزه استفاده كنند و قبل از مصرف آن را به مدت 5 دقيقه خوب بجوشانند، با اعمال اين موارد احتمال ابتلا به بيماري بوتوليسم ( نوعي مسموميت كشنده ) كاهش مي يابد. /ح
برچسب ها: ماه رمضان ، چاقی ، کاهش وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار