مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ماه مبارك رمضان تنها 20 درصد کمتر نسبت به روزهای عادی کالری دریافت می کنیم.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه روزه داری حذف یک وعده غذایی است باوری اشتباه دانست و گفت: در این ماه تنها 20 درصد کمتر نسبت به روزهای عادی کالری دریافت می کنیم.

 مكرمی رستم  افزود : در روزهای عادی سال، هنگام صرف غذا قند و چربی در بدن از جمله کبد و عضله ذخیره می شود و فرصتی برای سوزاندن آنها وجود ندارد، و در زمان روزه داری بدن فرصت می یابد چربی و قند ذخیره شده را مصرف کند که این امر درکاهش بیماریهای قلبی، دیابت و چاقی موثر است.

وی با تاکید بر اینکه افراد در زمان افطار از صرف غذاهای سنگین پرهیزکنند، تصریح کرد : بهترین نوشیدنی در زمان افطار، آب ولرم، چای کم رنگ به همراه مواد قندی طبیعی مانند خرما، توت خشک و کشمش است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود فیبر و املاح را از دلایل استفاده از مواد قندی طبیعی در زمان افطار دانست و گفت: مصرف سوپهای رقیق، نان و پنیر و سبزی، گردو با فاصله زمانی مناسب بعد از افطار به عنوان شام توصیه می شود.

بگفته مکرمی فاصله زمانی صرف افطار تا شام باید حداقل 30 تا 45 دقیقه باشد./ب


برچسب ها: روزه ، غذا ، وعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.