كارشناس مسوول واحد تغذيه مركز بهداشت استان مركزي پرخوري و آشفته خواري را عامل تهديد سلامت افراد در ماه مبارك رمضان دانست.

يادگاري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک  گفت: برنامه ريزي براي تغذيه صحيح و رعايت اندازه و تركيب گروه هاي هرم غذايي در وعده هاي خوراك در ماه مبارك رمضان ضروري است.

وي افزود : برنامه غذايي ماه مبارك رمضان بايد به نحوي ترتيب داده شود كه چاقي يا كاهش وزن را براي فرد در پي نداشته باشد و تنوع گروه هاي اصلي غذايي در آن رعايت شود.

كارشناس مسوول واحد تغذيه مركز بهداشت استان مركزي گفت : ميزان كالري مورد نياز هر فرد بايد در سه وعده غذايي سحر، افطار و شام دريافت شود و با توجه به طولاني بودن ساعات روزه داري و گرماي هوا نوشيدن مقادير كافي آب و مايعات الزامي است.

يادگاري گفت : خوردن غذاهاي سنگين و چرب در افطار توصيه نمي شود و بهتر است در اين وعده غذايي از شير گرم، نان و پنير و سبزي و غذاهاي آبكي سبك استفاده كرد.

وي افزود : نوشيدن مقادير زياد آب در هنگام افطار و يا حين وعده غذايي شام و سحر موجب رقيق شدن شيره گوارشي و ايجاد اختلال در هضم غذا مي شود و بايد از آن اجتناب كرد.

كارشناس مسوول واحد تغذيه مركز بهداشت استان مركزي گفت : غذاهايي كه بايد در وعده هاي ماه رمضان گنجانده شود شامل نان و غلات، شير و لبنيات، ميوه و سبزي ها، گوشت و حبوبات، مغزها و تخم مرغ است.

نوشابه هاي گازدار و انواع فست فودها به دليل پايين بودن ميزان ريزمغذي ها و داشتن مواد نگهدارنده براي سلامتي زيان بار هستند و بايد از مصرف آن در وعده هاي غذايي ماه رمضان خودداري كرد.

يادگاري ، نوشيدن حداقل هشت تا 10 ليوان آب را بعد از وعده عادي غذايي در ماه رمضان ضروري دانست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.