ديويد کاياتکوفسکي ده ها تن از بيماران بيمارستان محل کار خود را به هپاتيت C آلوده کرد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،کاياتکوفسکي پس از دستگيري توسط پليس ادعا کرده بود که از بيماري خود بي اطلاع بوده، اما پليس امروز اعلام کرد وي از 2 سال پيش از بيماري خود مطلع بوده و با يکي از دوستانش در اين خصوص صحبت کرده است.
 در حال حاضر اين تکنسين به 24 سال زندان به اتهام تزريق بخشي از داروهاي بيماران از جمله فنتالين که يک ماده مخدر قدرتمند است و آلوده کردن آنها به هپاتيت Cاز اين طريق محکوم شده است.
 پليس اعلام کرد اين متهم پس از استفاده از سوزن هاي تزريق، آنها را با ترفندي خاص به گونه اي تميز مي کرده که دست نخورده به نظر برسند؛ شگردي که خاص معتادان تزريقي است.
در اثر اعمال اين متهم هم اکنون حداقل 30 تن از بيماران به هپاتيت مبتلا شده و احتمال مي رود که افراد بيشتري نيز آلوده شده باشند؛ از اينرو مسئولان اين بيمارستان امروز اعلام کردند 6 هزار بيمار اين بيمارستان را مورد آزمايش قرار خواهند داد.
 هم زمان نيز 100 بيمار به صورت ناگهاني در اين بيمارستان درگذشتند که پليس در حال بررسي علل مرگ آنهاست؛ اگر حتي مرگ يکي از اين بيماران در اثر هپاتيت گزارش شود، اين متهم با مجازات سنگين تري روبرو خواهد بود.
 بر اساس اين گزارش، نخستين بار همکاران کاياتکوفسکي متوجه وجود علائم تزريقي فراوان روي دست هاي وي شده و از شدت فعاليت وي بدون خستگي متعجب شدند.
 پليس اين متهم را در اتاق يک هتل در حال اقدام به خودکشي در نتيجه تأثيرات مواد مخدر دستگير کرد، در حالي که وي در صفحه فيس بوک خود را فردي ورزشکار و علاقمند به ماهيگيري و گلف معرفي کرده است.
بيمارستان محل کار اين متهم هم اکنون از تمامي بيماراني که از بهار سال قبل تا 2 ماه پيش در اين بيمارستان بستري بوده اند آزمايش هپاتيت C به عمل مي آورد./ع ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار