در بيانيه تحليلي بسيج دانشجويي بقية الله (عج) آمده است: بايد از تمامي ظرفيت ديپلماسي نظام در فعال کردن ظرفيت‌هايي مانند سازمان کنفرانس اسلامي و جنبش عدم تعهد، دولت ميانمار را مجبور به توقف اين فاجعه کرد.

به گزاش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، متن بيانيه تحليلي بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي بقية‌الله(عج) در محکوميت فجايع ميانمار به شرح زير است:

به هر حال در قرن بيستم و يکم ميلادي و در اوج فصل جديدي از تاريخ جهان و رونق بيداري اسلامي و فروپاشي پايگاه‌هاي وابسته به غرب در جهان اسلام، يکي پس از ديگري، فاجعه جديدي در حال وقوع است و مسلمانان بي پناه کشور ميانمار در اوج سکوت مرگبار شوراي امنيت سازمان ملل متحد و کشورهاي مدعي حقوق بشر به بهانه هاي واهي، در آستانه يک نسل کشي وسيع از سوي بوداييان متعصب و پليس دولتي ميانمار قرار گرفته اند و جمع کثيري از اين مظلومان کشته و مجروح شده و جمعي نيز با فرار از خانه و کاشانه به سوي بنگلادش هجرت کرده اند.

فاجعه اي که در اين کشور محروم بر سر مسلمانان مي رود، به تعبير رهبر فرزانه خواب را از چشم انسان مي ربايد و در اين وضعيت نشستن و نظاره گر بودن به هيچ عنوان جايز نيست.

حال با اين شرايط بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله (عج) به عنوان بخشي از بدنه جنبش دانشجويي ايران اسلامي ذکر نکاتي را لازم مي داند:

1- انفعال وزارت امور خارجه در اين شرايط حساس به هيچ عنوان پذيرفتني نيست، بايد از تمامي ظرفيت ديپلماسي نظام در اين عرصه بهره گرفت و با فعال نمودن ظرفيت هايي مانند سازمان کنفرانس اسلامي و حتي جنبش عدم تعهد هرچه سريعتر دولت ميانمار را مجبور به توقف اين فاجعه کرد.

2- رسالت اصحاب رسانه و مطبوعات و صاحبان تريبون و قلم و بيان نيز بر کسي پوشيده نيست در اين شبهاي پر فيض که به ياد فرياد رس مظلومان امير مومنان علي‌ابن‌بيطالب (ع) بسر مي بريم بايد با روشنگري، اذهان ملت را نسبت به تبيين موضوع فعال کنيم.

3- سازمان هاي مسئول در اين امر مانند سازمان هلال احمر، کميته امداد و سازمان بسيج جامعه پزشکي و ... بايستي به وظيفه خويش در راستاي کمک رساني سريع به مظلومان و مصدومان و آوارگان اين فاجعه عمل نموده و با جمع آوري کمک هاي امت حزب الله به ياري مظلومان بشتابند.

4- بي شک تعقيب مسببان اين فاجعه در عرصه بين المللي نيز از وظايف معاونت بين الملل قوه قضاييه با کمک دادگاه هاي بين المللي است که بايستي هرچه سريعتر آغاز گردد.

در پايان در اين روزها و شبهاي شريف توفيق عمل به وظايف انساني و اسلامي خويش را خواستاريم.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: بیانیه ، فجایع ، میانمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار