با نزديك شدن به آغاز سي امين دوره رقابت هاي المپيك لندن ورزشكاران حاضر دراين رقابت ها لباس هاي خود را به رخ يكديگر مي كشند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ،‌ بسياري از ورزشكاران بريتانيايي در المپيك از تجهيزاتي استفاده  مي كنند كه به صورت انفرادي و منحصر به فرد براي آنها طراحي شده است كه به اين منظور بدن ورزشكاران به صورت كامل اسكن شده و دقيقا مشخص شده كه در چه حالتي بهترين حالت براي آنها ايجاد خواهد شد.

 دوچرخه سواران كوهستان و قايقرانان در ماده بادباني از لباس هايي با فن آوري نانو استفاده مي كنند و مايعات را دفع كرده است و مانع از نفوذ آب مي شود.

 بوكسور ها در تمرينات خود از دوربين هايي استفاده مي كنند كه تمام حركات و مشت هاي آنها را رديابي و ثبت مي كنند.
 همچنين رايانه ها به بررسي زاويه بدن  شيرجه روها در هوا پرداخته و پس از تمرين توصيه هاي لازم را به گوش آي پد آنها ارسال مي كنند.

 فن آوري  نيز همچون تغذيه،  تمرين و مربيگري يكي از اجزاي لازم براي ورزشكاران است مهندسان معتقدند كه استفاده از فن اوري باعث مي شود كه مدال نقره تبديل به طلا شود ولي باعث ايجاد يك برتري ناعادلانه نخواهد شد.

 به اين ترتيب جاي تعجب نيست كه كشورهاي فقير نمي توانند در ورزش هايي كه نيازمند فن آوري بالا هستند نظير دوچرخه سواري ، قايقراني، بادباني و روئينگ به رقابت بپردازند.

با توجه به اينكه براي اجراي اين فن آوري ها كشور ها نياز به سرمايه گذاري هنگفتي دارند به همين دليل كشور هاي صاحب قدرت  در رشته هاي ورزشي ميز ان سرمايه گذاري كه در سطح اول ورزش انجام مي شود بسيار زياد است./مح
برچسب ها: نزدیک ، لباس های ، شرکت ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.