جلوگیری از پیشروی اب های شور به سمت اصفهان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران اصفهان عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی این شورا با اشا ره به لزوم توسعه پایدار و موانع موجود پیش روی ان برای شهر اصفهان گفت: با توجه به ویژگی های جغرافیایی اصفهان و موقعیت های به وجود امده ،در حال حاضر میزان الاینده های اصفهان از تهران بیشتر می شود.

فتح اله معین افزود:در حالی که خودروهای فرسوده الودگی زیادی را برای شهر به دنبال دارد و نیز با توجه به سهم بالای فضای سبز حاشیه اصفهان در تصفیه هوا،متاسفانه این فضای سبز نه تنها به اندازه مورد نیاز و کافی توسعه نیافته بلکه در مقایسه با 40 سال گذشته یک دهم کاهش یافته است.

وی بیان داشت:حفظ و توسعه فضای سبز از عوامل توسعه پایدار و پایداری شهر است از این روبا همکاری و تلاش جمعی باید در این راستا اقدام نمود.

.عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خشکی زاینده رود و معضلات ان خاطر نشان کرد: 200 میلیون متر مکعب از اب این رود خانه به صورت غیر قانونی برداشت می شود وبیشترین ضرر را اصفهان متحمل می شود و به جز اثار مستقیمش ،اینده اسف باری را برای این شهر رقم می زند.

معین گفت: سال گذشته بسیاری از چاه های محلی شور شد و در حالی که از پیشروی اب های شور به سمت اصفهان ممانعت نشود،و رسیدگی به ان در اولویت قرار نگیردتزلزل اصفهان را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ممانعت شهرداری از تفکیک و تبدیل اراضی همجوار اصفهان تصریح کرد:مناطق همجوار اصفهان باید در اعمال ضوابط و مقررات برای ساخت و سازها با شهرداری اصفهان هماهنگ شوند./س
برچسب ها: اصفهان ، شورای ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.