رئيس موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني با بيان اينكه تحقيقات متعددي در زمينه كاهش قيمت تمام شده در كشور صورت گرفته افزود: اين پژوهش ها بايد به راهكارهاي اجرايي تبديل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي فتح اله امروز در اولين نشست هم انديشي كاهش قيمت تمام شده تصريح كرد: نهضت كاهش قيمت تمام شده بايد با تغيير مديريتي درون بنگاهي همراه شود.

وي با بيان اينكه دو نگرش سنتي و واقعي در حوزه تعيين قيمت تمام شده وجود دارد، ا فزود: اگر در گذشته افزايش قيمت مواد اوليه با افزايش سود محصول نهايي جبران مي شده اما در شرايط كنوني و با شدت رقابت در بازار اين نگرش بنگاه هاي اقتصادي را با مشكل مواجه مي سازد.

فتح اله تصريح كرد: در شرايط رقابتي توليدكننده بايد با قيمت ثابت در بازار حضور داشته باشد و براي تحقق اين امر بايد با روش هاي مناسب هزينه هاي خود را كنترل كند.

رئيس موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني با بيان اينكه با اجراي دو طرح تحول اقتصادي و هدفمندي سازي يارانه ها بنگاه هاي اقتصادي براي كاهش هزينه خود حساس شده اند افزود: هم اكنون واحدهاي توليدي به اين باور رسيده اند كه در شرايط رقابتي بايد هزينه هاي خود را كنترل كنند.

فتح اله اظهار داشت: اكنون در مرحله اجرا هستيم و يافته هاي ما در حوزه مطالعات و پژوهش در خصوص كاهش قيمت تمام شده بايد به راهكارهاي عملي تبديل شود./عب

برچسب ها: تحقیقات ، پژوهش ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار