سرپرست بهره برداری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از رشد 12 درصدی تولید گاز در این پالایشگاه خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، یحیی فیضی با اعلام این خبر افزود: در تیرماه امسال مجموع تولید گاز ترش و شیرین یک میلیارد و 204 میلیون متر مکعب بوده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل یک میلیارد و 71 میلیون متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید ملی اظهارداشت: میزان گاز تولیدی این پالایشگاه در تیرماه سال جاری نسبت به سال گذشته 133 میلیون متر مکعب افزایش داشته است که این رقم رشد 4/12 درصدی تولید گاز در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد را نشان می دهد.

این مقام مسئول همچنین به میزان مقایسه تولید گاز در چهار ماه نخست سال قبل نسبت به سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در چهار ماه نخست سال قبل میزان چهار میلیارد و 585 میلیون متر مکعب گاز ترش و شیرین تولید شد که این میزان تولید در چهار ماه نخست 91 به میزان چهار میلیارد و 987 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

فیضی تاکید کرد: در همین راستا میزان تولید گاز ترش و شیرین در چهارماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 402 میلیون متر مکعب افزایش داشته که رشد 8/8 درصدی را نشان می دهد.

سرپرست بهره برداری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد همچنین به اقدامات انجام گرفته در راستای تولید گاز بیشتر اشاره کرد و ادامه داد: اولین اقدام هماهنگی و برنامه ریزی موثر بین شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق کشور به عنوان تولید کننده، شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد به عنوان فراورش کننده، شرکت انتقال گاز منطقه 4 و مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز به عنوان توزیع کننده بوده است.

وی دومین اقدام در این راستا را کاهش زمان تعمیرات اساسی واحدها عنوان و خاطر نشان ساخت: کلیه تعمیرات اساسی واحدهای تصفیه گاز در تاریخ 15 تیرماه امسال به اتمام رسیده است.

فیضی یادآور شد: استانهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان، مازندران و قسمتی از استان سمنان تحت پوشش گاز تولیدی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد قرار دارند. /س

برچسب ها: گاز ، پالایشگاه ، خانگیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.