اين دسته از عفونت‌هاي قارچي شامل عفونت‌هايي است كه سطح پوست بدن را در بر مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک بيشتر اين عفونت‌ها نقاط دايره شكلي را روي پوست ايجاد مي‌كنند كه معمولا زبر و قرمز بوده و با خارش همراهند. ولي تمام نقاط دايره شكلي كه روي پوست به وجود مي‌آيد، جزو عفونت‌هاي قارچي محسوب نمي‌شوند. پزشك با معاينه ناحيه عفوني، گرفتن نمونه و مشاهده آن زير ميكروسكوپ و با كشت سلولي، عفونت‌هاي قارچي را تشخيص مي‌دهد.

به گفته متخصصان اين دسته از عفونت‌هاي قارچي واگيردار بوده و از فردي به فرد ديگر، از حيوان به انسان و از خاك به انسان منتقل مي‌شود. به عبارتي اين قارچ‌ها در پوست، مو، و ناخن انسان‌ها و حيوانات وجود داشته و يا در خاك يافت مي‌شود. عفونت‌هاي قارچي معمولاً با كرم‌هاي ضد قارچ در مدت 2 هفته درمان مي‌شوند. ولي در مواردي كه اين عفونت‌ها به درمان‌هاي موضعي پاسخ ندهند، پزشك از داروهاي خوراكي و قرص جهت درمان استفاده مي‌كند. درمان‌هاي دارويي در يك دوره 3 ماهه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در اين دسته از عفونت‌هاي قارچي هم بايد رطوبت و گرماي بدن را به حداقل برسانيد. سعي كنيد از لباس‌هاي تنگ استفاده نكنيد. لباس‌هاي گشاد، گردش هواي بهتري داشته و تعريق بدن را كاهش مي‌دهند. اگر مي‌توانيد از ضد عرق‌ها و دئودورانت‌ها استفاده كنيد، چربي پوست خود را به حداقل برسانيد و كمتر در معرض نور آفتاب قرار گيريد. به طور كلي رعايت اصول قبلي در اين مورد هم مؤثر واقع مي‌شوند./س

برچسب ها: عفونت ، قارچی ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.