رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، از تدوین آئین نامه مربوط به ایجاد و بهره برداری از آزمایشگاه های آب و خاک و گیاه پزشکی در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدیان  امروز در نشست با کارشناسان معاونت های بهبود تولیدات گیاهی و آب و خاک سازمان گفت: در راستای ایجاد زمینه مناسب برای توسعه بخشی به استفاده از فن آوری های جدید در تولید محصولات کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان این آئین نامه را که توسط گروهی از کارشناسان زبده به شرایط آب و خاک و اقلیمی استان، در حال تدوین است، پس از بررسی نهایی ، ابلاغ نموده و شرایط متقاضیان، بر اساس این آئین نامه سنجیده خواهد شد.

محمدیان با اشاره به نقش آزمایشگاههای آب و خاک و گیاه پزشکی در تولید کیفی محصولات کشاورزی گفت: توسعه این آزمایشگاه ها، زمینه لازم را برای رشد و توسعه زیر بخش های مختلف کشاورزی موجب می گردد.

 وی با اشاره به آزاد سازی تدریجی قیمت نهاده ها در بخش کشاورزی در راستای سیاست های دولت برای ایجاد زمینه لازم در تولید رقابتی و با تاکید بیشتر به توان و دانش بهره برداران گفت : با توجه به آزاد شدن قیمت انواع کودهای مورد مصرف در بخش کشاورزی، تلاش سازمان در ارائه آموزش های لازم به بهره برداران در ایجاد مدیریت دانش محور بر استفاده از منابع تولید، زمینه مساعد رغبت و تمایل بهره برداران به استفاده از دانش و تخصص آزمایشگاه های آب وخاک و گیاه پزشکی در استان فراهم و در حال افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، زمان ابلاغ آئین نامه جدید را، اواسط مرداد ماه سالجاری اعلام کرد و تدوین آنرا به منظور حمایت از بهره برداران و صاحبان تخصص قلمداد نمود وافزود: مشخص شدن حدود وظایف و اختیارات متولیان آزمایشگاه های آب و خاک و گیاه پزشکی لازم و ضروری می باشد.

محمدیان با اشاره به درخواست های رسیده به سازمان برای احداث و راه اندازی آزمایشگاه های آب و خاک و گیاه پزشگی گفت: با ابلاغ آئین نامه جدید، درخواست متقاضیان بر اساس ضوابط آئین نامه جدید بررسی خواهد شد./س

برچسب ها: ابلاغ ، بهره برداری ، گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.