مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: بانوان ایرانی الگویی شایسته برای تمام بانوان آزادیخواه جهان هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، مریم دهقان در نشست فرهنگی اجتماعی با بانوان اشنویه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب افزود: متاسفانه در جهان غرب از زنان همانند برده و به نوعی كالای تجارتی استفاده می شود، در حالی كه در نظام اسلامی، زن به عنوان مربی خانواده در چارچوب حفظ ارزش های دینی از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: هدف دشمنان برهم زدن بنیان خانواده ها و ایجاد بی بند و باری در ممالك اسلامی است كه ضرورت دارد مسوولان در مقابل این جنگ نرم دشمنان هوشیارانه عمل كنند.

مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اضافه كرد: برنامه‌های امسال این دفتر بر سه هدف كلان تحكیم نهاد خانواده بر اساس ارزش‌های اسلامی، تقویت ارزش‌های اسلامی و ارتقاء آگاهی و مشاركت زنان در صحنه اجتماع و كاهش آسیب‌های خانواده پیش بینی شده است.

دهقان، اعطاء تسهیلات خاص به سرپرستان خانوارها از طریق صندوق مهر امام رضا(ع)، ایجاد تعاونی های زنان، جذب جوانان نخبه در ادارات دولتی، اجرای طرح 'در مسیر فردا' برای دختران ممتاز مدارس، برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی، كارگاهای آموزشی، تشكیل كلاس های طرح 'رحمت' و اجرای طرح توانمندسازی دختران روستایی را بخشی از برنامه های امور بانوان استانداری آذربایجان غربی در سال جاری عنوان كرد.

فرماندار اشنویه نیز با بیان جایگاه خطیر بانوان در جامعه از مشاركت بانوان این شهرستان در عرصه های مهم انقلاب اسلامی تجلیل كرد.

'محمدعلی حسین زاده'، احداث ساختمان كانون فرهنگی اجتماعی بانوان، احداث پارك بانوان و تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح های بانوان را از نیازهای اساسی اشنویه برشمرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.