معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: 66 درصد تعهدات مسکن روستایی استان اردبیل به صدور پایان کار منجر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل ایرج بیگدلو دیروز در جلسه ستاد عمران و آبادانی استان اردبیل افزود: در کنار توجه به مسکن شهری در سال‌های اخیر در حوزه مسکن روستایی نیز اقدامات خوبی انجام شده به طوری که در شهرهای زیر 25 هزار نفر احداث پنج هزار و 500 واحد مسکن به همت بنیاد مسکن شروع شده است که بیش از تعهد این مجموعه رقمی معادل پنج هزار و 867 واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده و هفت درصد صاحبان این واحدها نیز پرداخت اقساط بانکی خود را آغاز کردند.

وی تعداد معرفی‌شدگان را بیش از 102 درصد اعلام کرد و گفت: در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز 55 هزار واحد سهمیه استان بوده که 95 درصد صدور پروانه و حدود 94 درصد نیز معرفی به بانک انجام شده است.

بیگدلو با اعلام این‌که در الزامات بودجه سال 90 هشت درصد اعتبارات رقمی معادل 13 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هادی در نظر گرفته شده بود، افزود: در این زمینه یک حرکت مثبت و مناسب را شاهد بودیم به طوری که بنیاد مسکن استان در تهیه و اجرای طرح‌های هادی جزو استان‌های موفق بوده است.

وی در مورد آخرین وضعیت آب و فاضلاب روستایی نیز گفت: پارسال اعتبار اختصاص یافته به این مجموعه بیش از 22 درصد افزایش یافته و تعداد طرحهای تک روستایی 92 طرح با 520 روستا بوده که در یک سال گذشته این تعداد به 142 طرح با پوشش 838 روستا رسیده است.

بیگدلو با بیان این‌که عملیات اجرایی 26 مجتمع آبرسانی به جد دنبال می‌شود تا با تکمیل آن اهالی روستاهای مختلف از این نعمت بهره‌مند شوند، افزود: پارسال پنج هزار و 800 مترمکعب در این حوزه برداشت داشتیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، مسکن ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.