بانوی کارآفرین زاهدانی است که یک‌روز با دستان خالی، اما همتی والا، دست به کار شد، تجربه و علاقه را درهم آمیخت و اینک علاوه بر تأمین معیشت خانواده‌اش، برای ۲۰ بانوی سرپرست خانوار نیز ایجاد درآمد کرده است.

مینا میر، بانوی کارآفرین زاهدانی است که یک‌روز با دستان خالی، اما همتی والا، دست به کار شد، تجربه و علاقه را درهم آمیخت و اینک علاوه بر تأمین معیشت خانواده‌اش، برای ۲۰ بانوی سرپرست خانوار نیز ایجاد درآمد کرده است.
وی اظهار کرد: مینا میر، ۳۲ ساله و سرپرست خانوار، مؤسس کودکستان "بهشت کودکان"، مؤسس خانه کودک "رنگین کمان" و همچنین ویراستار کتاب هستم.
بانوی کارآفرین زاهدانی افزود: حدود ۱۰ سال پیش، زمانی که هنوز بتازگی در رشته روانشناسی فارغ التحصیل شده بودم، از طریق اطرافیان با خدماتی که کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه اشتغال ارائه می‌دهد آشنا شدم و به این اداره در شهرستان زاهدان مراجعه کردم.
وی گفت: با توجه به تحصیلاتم که در رشته روانشناسی بود و همچنین تجربه‌ای که در زمینه مربیگری در مهدکودک کسب کرده بودم و علاقه‌ای که داشتم، تصمیم گرفتم برای تأسیس مهدکودک اقدام کنم و این شد که با کمک تسهیلاتی که از کمیته امداد دریافت نمودم، شعبه اول مهدکودک خود را تأسیس کنم.
میر اظهار کرد: از سال ۹۳ به مدت ۷ سال، هم مددجو بودم و هم به عنوان مربی در مراکز مهدکودک کار می‌کردم؛ سپس با مراجعه به کمیته امداد، با راهنمایی‌ها و تشویق مددکار و ناظر اشتغال مبنی بر دریافت وام کارآفرینی، تصمیم گرفتم مجوز تأسیس مهدکودک بگیرم و با کمک تسهیلات کمیته امداد، در این زمینه اقدام کنم.
وی افزود: در مرحله اول ۵۰ میلیون تومان و در مرحله دوم نیز ۳۰ میلیون تومان برای تاسیس اولین مهدکودک خودم از کمیته امداد تسهیلات دریافت کردم. مدتی بعد که تصمیم گرفتم دومین شعبه مهدکودک خود را نیز راه بیندازم، مجدداً مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات گرفتم.
بانوی کارآفرین زاهدانی اظهار کرد: هم‌اکنون شعبه سوم مهدکودک نیز در حال راه‌اندازی است و موفق شده‌ام به یاری خدا، برای ۲۰ بانوی سرپرست خانوار نیز ایجاد درآمد کنم که از این بابت، بسیار خوشحالم.
میر افزود: توصیه من به افرادی که مثل من سرپرست خانوار هستند ولی هنوز برای اینکه روی پای خودشان بایستند، اقدام نکرده‌اند یا مردد هستند و از آینده می‌ترسند، این است که عزم و اراده خود را برای رسیدن به خواسته‌ها و موفقیت‌ها، راسخ سازند و هیچ وقت تسلیم ترس شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.