جوان کارآفرین سنندجی با تسهیلات کمیته امداد و با ایجاد کارگاه تولیدی، روزانه ۳۰ عدد دف تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، یکی از رسالت‌های کمیته امداد کمک به توانمندی خانواده‌های تحت حمایت است که از طریق حوزه اشتغال و خودکفایی پیگیری می‌شود و تعدادی زیادی از مددجویان با استفاده از کمک‌های این نهاد به خودکفایی و استقلال اقتصادی رسیده‌اند.

یک نمونه این افراد که از طریق تسهیلات کمیته امداد توانسته است برای خود و تعدادی دیگر اشتغال‌زایی کند آقای کاوان مرادی است.

کاوان مرادی جوان ۲۴ ساله اهل سنندج و دانشجوی مقطع ارشد رشته عمران است.

این جوان کارآفرین در زمینه شغلی که ایجاد کرده است عنوان کرد: هم‌اکنون از طریق کارگاه تولید ساز عرفانی دف مشغول به فعالیت هستم.

او افزود: مدت پنج سال از طریق یکی از کارگاه‌های تولیدی دف در سنندج مشغول به شاگردی بودم و با این شغل آشنا شدم.

کاوان مرادی ادامه داد: بعدازاین مدت با توجه به اینکه با روش کار آشنایی کامل داشتم و فوت‌وفن کار را یاد گرفته بودم تصمیم گرفتم در این زمینه یک کارگاه تولیدی راه اندازی کنم.

او گفت: با توجه به اینکه سرمایه لازم برای ایجاد این کارگاه را نداشتم به کمیته امداد منطقه دو سنندج مراجعه کردم و با درخواست تسهیلات و این طرح شغلی موافقت شد و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از آن نهاد دریافت کردم.

این جوان کارآفرین سنندجی بیان کرد: با این سرمایه در بهار امسال آغاز به فعالیت کردم و بعد از مدتی که کارگاه راه‌اندازی و تولید آغاز شد براساس نیاز، دو نفر را هم مشغول به کارکردم.

او ادامه داد: هم‌اکنون روزانه به‌طور میانگین ۳۰ عدد دف تولید می‌کنم و از صفرتا صد کار تماماً در این کارگاه انجام می‌شود.

کاوان مرادی گفت: جهت چاپ روی دف به یک دستگاه چاپ نیاز بود که با درخواست مجدد تسهیلات توسعه طرح به مبلغ ۵۰ میلیون تومان این دستگاه را خریداری و هم‌اکنون کار چاپ انواع طرح‌های سفارشی بر روی دف نیز در همین کارگاه انجام می‌شود.

او در زمینه بازار فروش دف‌های تولید شده عنوان کرد: بیشترین مشتریان من از استان‌های اصفهان و یزد و شیراز و در داخل استان کردستان از شهرستان‌های سنندج، مریوان، قروه و در خارج کشور نیز از کشور‌های ترکیه و سلیمانیه هستند.

این جوان کارآفرین سنندجی گفت: هم‌اکنون به‌عنوان پسر بزرگ خانواده که مسئولیت تأمین هزینه‌های خانواده به عهده من است توانسته‌ام با کمک خداوند و حمایت‌های کمیته امداد به خودکفایی برسیم و ازلحاظ درآمد مستقل شویم و برای تعدادی هم اشتغال‌زایی کنم و در آینده نیز قصد دارم با توسعه این کارگاه افراد بیشتری را مشغول به کارکنم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.