در آخرين مرحله از موج اعتراضات خشمگينانه عليه سياست رياضت کشانه که دولت اسپانيا در پيش گرفته است، صدها بيکار شنبه شب در مناطق مختلف مادريد پايتخت اين کشور تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ جواناني که به علت رکود اقتصادي کار خود را از دست داده اند به سوي پايتخت اسپانيا سرازير شدند و برخي از آنان در حالي که سوار بر خودرو وارد پايتخت شده بودند با تکان دادن پرچم هاي اسپانيا در خيابان هاي اصلي پايتخت حرکت کردند.

اين آخرين مرحله از اعتراضاتي است که پس از اقدام ماريانو راخوي نخست وزير اسپانيا در 11 ژوئيه به حذف بخش هايي از بودجه به ارزش 65 ميليارد يورو آغاز شد . اين اقدام در چارچوب تدابير رياضتي صورت گرفت که شامل کاهش دستمزدها و بيمه بيکاري نيز مي شود.

تظاهرکنندگان تاکيد کردند کاهش کسري بودجه در اسپانيا به شکلي ناعادلانه فقرا را هدف قرار داده است و موجب تشديد رکود خواهد شد.
تظاهرکنندگان به سوي بويرتا دل سول که به مقصد نمادين اعتراضات متعدد در سال کنوني تبديل شده است حرکت کردند . روز پنج شنبه صدها هزار تظاهرکننده در پايان تظاهراتي مسالمت آميز که به درگيري با پليس منجر شد در اين مکان تجمع کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار