خوان کارلوس اول پادشاه اسپانيا امروز در مسکو با ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه ديدار مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري ايترتاس ؛  پوتين در مراسمي نشان دولتي جايزه برجسته فعاليتهاي بشردوستانه را به پادشاه اسپانيا اعطا مي کند.خوان کارلوس اول به دعوت ولاديمير پوتين از مسکو ديدن مي کند.

براساس اين گزارش ،  پوتين و کارلوس در باره چشم انداز همکاريهاي دوجانبه بويژه در بخش اقتصادي و تجاري وهمچنين تحولات بين المللي گفتگو مي کنند. رهبران دو کشور تصميم دارند در باره موضوعات بين المللي و منطقه اي شامل، مناسبات روسيه با اتحاديه اروپا و ناتو، اوضاع خاورميانه و مسئله ايران بحث و تبادل نظر کنند.

خوان کارلوس اول و پوتين همچنين در ديداري جداگانه با هيئتي متشکل از کارفرمايان روسي و اسپانيايي، راههاي تقويت مناسبات تجاري و اقتصادي دو کشور وهمچنين افزايش سرمايه گذاري ها در بخش هاي نفت و گاز، فنآوريهاي نوين، انرژي و زير ساخت هاي حمل و نقل را بررسي خواهند کرد.
روسيه در سالهاي اخير شاهد افزايش حضور تجار و بازرگانان اسپانيايي در بازارهاي انرژي، توليد، حمل و نقل ، امور زيربنايي و معدن بوده است.

پادشاه اسپانيا بارها علاقمندي خود را به افزايش فعاليتهاي تجاري و اقتصادي کشورش با روسيه بيان کرده است. لوک اويل روسيه اخيرا در بندر بارسلونا پايانه نفتي احداث کرده و شرکت راه آهن و ديگر شرکتهاي بزرگ روسي اجراي طرحهاي بزرگ اقتصادي را در مادريد بررسي مي کنند.
در خلال ديدار رئيس جمهور روسيه از مادريد در سال دو هزار و نه، دو کشور با امضاي توافق نامه مشارکت راهبردي ، قرار گذاشتند اجلاس هاي دوجانبه سالانه برگزار کنند.

گردش مالي دو کشور درسال دوهزار يازده، با افزايش چهل وهشت درصدي به ده ميليارد و پنجاه ميليون دلار افزايش يافت. همچنين ميزان سرمايه گذاري اسپانيا در روسيه يکصدو سي و چهار ميليون و دويست هزار دلار و ميزان سرمايه گذاري روسيه در اسپانيا در زمان مشابه يکصد و نه ميليون و چهل ميليون دلار برآورد شده است.
برچسب ها: پوتین ، اسپانیا ، پادشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار