پلیس اسپانیا برای متفرق کردن معترضان به طرح های ریاضت اقتصادی در مادرید، گلوله های پلاستیکی شلیک کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، به دنبال تظاهرات گسترده مردم اسپانیا در اعتراض به طرح های ریاضت اقتصادی دولت این کشور در روز پنجشنبه، شماری از معترضان دیشب با ماموران پلیس درگیر شدند. تظاهرات شب پنجشنبه که ابتدا مسالمت آمیز برگزار شده بود، به خشونت کشیده شد. ماموران پلیس ضد شورش نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از خیابان ها، گلوله های پلاستیکی شلیک کردند. ماموران پلیس همچنین معترضان را از میدان پوئرتا دِل سول در مادرید که مرکز تجمع جنبش های اعتراض در سال گذشته بود، پراکنده کردند.  
از زمان اعلام طرح های جدید ریاضت اقتصادی در اسپانیا از سوی ماریانا راخوی نخست وزیر این کشور در هفته گذشته، اسپانیایی ها تاکنون چندین بار تظاهرات کرده اند. پارلمان اسپانیا روز پنجشنبه لایحه ای را برای صرفه جویی65میلیون یورویی از طریق کاهش بودجه مراکز دولتی و افزایش مالیات ها تصویب کرد. این لایحه بخشی از تدابیر دولت اسپانیا است تا در اوضاع وخیم اقتصادی به دریافت کمک مالی از اروپا نیاز پیدا نکند. هم اکنون از هر چهار اسپانیایی، یکی از آنها بیکار است. گرچه بیش از سه سال از دوره فعالیت حزب حاکم در اسپانیا باقی مانده است، تحلیلگران هشدار می دهند در صورت تشدید بحران، دولت ماریانا راخوی در خطر خواهد بود. تظاهرات ضد دولتی در اسپانیا هنگام روی کار آمدن دولت های راستگرا امری غیر عادی نیست، زیرا حزب مردم اسپانیا بیش از آنکه از اتحادیه های کارگری حمایت کند، هوادار کارفرمایان است. با این وجود، کارکنان دولت اسپانیایی در سه سال گذشته کاهش و ثابت ماندن دستمزدهایشان را بدون شکایت پذیرفته بودند.
 با این حال، دور جدید سختگیری های اقتصادی، خشم گسترده آنها را به همراه داشته است. به دنبال اعلام تصمیم ماریانا راخوی، کارگران دولت اسپانیا از مراکز کار خود بیرون آمدند تا خیابان های مادرید را مسدود کنند. از آن زمان تاکنون کارمندان اسپانیایی نیز از طریق ارسال نامه الکترونیکی یا هماهنگی در محیط کار، اعتراض ها را ساماندهی و تظاهرات برپا کرده اند. جمعه هفته گذشته نیز گروه های خشمگین سیاسی به نشانه حمایت از کارکنان دولت اسپانیا تظاهرات کردند، که این اعتراض ها نیز در میدان دِل سول مادرید به درگیری انجامید.
برچسب ها: خشونت ، پلیس ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار