مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی نوح آبادان از طراحی ساخت نخستین شناور جدید دو بدنه کشور توسط طراحان این شرکت در آبادان خبر داد.

رضا زند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ایران جزو کشورهای مطرح در صنعت شناورسازی است.

وی گفت: ایران هم‌اکنون قادر به طراحی و ساخت انواع شناورهای دریایی با کاربری‌های مختلف است.

وی در ادامه با بیان اینکه شناورهای موجود در ناوگان دریایی کشور جوابگوی انجام عملیات‌های خاص دریایی در شرایط بد آب و هوایی نیست، افزود : شرکت صنایع دریایی نوح جنوب آبادان( انمیکو )در راستای رفع نیازمندی‌های دریایی کشور در این زمینه، به طراحی شناور SWATH برای انجام تمام عملیات‌های دریایی از قبیل گشت‌های دریایی، آمبولانس دریایی، حمل بار و سوخت، عملیات‌های تحقیقاتی و مسافربری اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی نوح جنوب آبادان اضافه کرد : طراحی شناور به گونه‌ای است که متناسب با شرایط آب و هوایی و نوع عملیات دریایی، می‌تواند هم در حالت کاتاماران و هم در حالت SWATH فعالیت کند.

به گفته وی این شناور با نام ENMICO SWATH در شرایط دریایی معمولی، به صورت کاتاماران عمل کرده و قادر خواهد بود ضمن حمل 48 مسافر،  با سرعت 25 نات در دریا حرکت کند.

وی افزود: همچنین شناور مذکور در شرایط بد آب و هوایی، با مغروق کردن دو بدنه خود و تغییر حالت به SWATH، می‌تواند با سرعت 15 نات و در شرایط دریایی تا فرس پنج به عملیات خود ادامه دهد.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی نوح جنوب آبادان خاطرنشان کرد: بدنه این شناور از جنس کامپوزیت و فایبرگلاس است.

وی در پایان تصریح کرد: امواج دریا بر این شناور به دلیل داشتن سطح آبخور بسیار کم، تأثیر چندانی نداشته و این شناور به خاطر فرم بدنه خود از تعادل عرضی بسیار بالایی برخوردار است، در ضمن این شناور  نسبت به دیگر شناورها حرکات کمتری در امواج داشته و کنترل بهتری در امواج دارند./س
برچسب ها: نخستین ، شناور ، دوبدنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.