معاون آموزش اورژانس كشورگفت ماه رمضان کمتر از منزل خارج شويد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛دكتر فرهاد رضواني افزود افراد بهتر است در روز به خصوص در ساعات گرم در منزل بمانند و در اتاق هاي خنك تر استراحت كنند زيرا گرما و نور خورشيد باعث تعريق و از دست دادن مايعات بدن مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت معاون آموزشي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي  اظهار داشت: افراد بايد فعاليت بدني خود را در ايام ماه رمضان محدود كنند و در طول روز دست هاي خود را مرتب با آب و صابون بشويند زيرا با اين كار از گسترش بيماري هاي ويروسي به خصوص آنفلوانزاي فصلي و H1 N1 ( آنفلوانزاي خوكي ) جلوگيري مي شود.
وي افزود: پس از يك مدت طولاني روزه بودن و به دليل  دريافت نکردن مواد غذايي در طول روز بيشتر افراد در حين افطار دچار افت قند خون، تحريك پذيري و بي حالي مي شوند، بنابراين بهتر است در ابتدا خرما، سبزي، پنير، چاي شيرين و كمي عسل ميل كنند.
دكتر رضواني تصريح كرد: متخصصان تغذيه توصيه مي كنند در موقع افطار مقدار كمي سوپ و يا آش به عنوان پيش غذا مصرف شود، زيرا دستگاه گوارش ابتدا با حجم كمي از غذا آماده فعاليت مي شود و سعي كنيد بعد از چند ساعت شام خود را صرف كنيد.
وي به روزه داران توصيه كرد: غذا را خوب جويده و به آرامي ميل كنند، از پرخوري و تند غذا خوردن خودداري ، در حين غذا خوردن ، از نوشيدن آب اجتناب كنند و غذاهاي بدون روغن و چاشني را در برنامه غذايي افطار و شام بگنجانند.
معاون آموزشي اورژانس كشور خاطرنشان كرد: افراد بايد از نوشيدن چاي، قهوه و نوشابه بلافاصله پس از افطار خودداري كنند و پس از شام دسري از ميوه هاي تازه و آجيل داشته باشند و همچنين در طي شب حدود 6 تا 8 ليوان آب را جرعه جرعه بنوشند./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.