مسئولین ستاد اجرایی، نسخه 02 پزشک خانواده را به قطاری تشبیه می کنند که نمی تواند از حرکت بایستد اما این قطار در صورتی که بازنگری نشود می تواند در حین حرکت مشکلات عدیده ای برای سلامت ایجاد می کند.

دکتر ناهید خداکرمی رئیس انجمن علمی مامایی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: چالش های موجود در نسخه 02 به خصوص در زمینه خدمات مرتبط با مادر، نوزاد و مامایی در صورتی که اصلاح نشود می تواند منجر به بروز مشکلات عدیده ای برای این برنامه ملی شود.

وی تصریح کرد: لکوموتیوران و سایر پرسنل این قطار به اندازه هم می توانند در پیشبرد اهداف آن نقش داشته باشند و هر کدام ، مسئول خدماتی که ارائه می کنند خواهند بود.

خداکرمی خاطر نشان کرد: بنابراین مامای تیم پزشک خانواده مسئول مستقیم خدماتی است که ارائه می کند و می باید دارای پروانه کار و شماره نظام پزشکی باشد و کلیه درخواست ها و نسخ مربوطه را مهمور  به مهر خود نماید تا پاسخگو باشد.

وی افزود: در غیر این صورت چنانچه قصوری از جانب تیم سلامت در مراقبت از مادر و نوزاد حادث شود چه کسی مسئول است؟ فردی که خدمات را ارائه نموده یا پزشکی که مهر نموده است کدامین مسئول هستند؟/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار