طلاق عاطفی یک تلخی بی‌پایان است و افراد در این نوع از طلاق تا زمان نبود رابطه مطلوب از لحاظ روحی و جسمی در وضعیت مناسبی نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک جامعه‌شناس درزنجان گفت: جامعهشناسان از طلاق عاطفی به عنوان طلاق خاموش و پنهان یاد می‌کنند، چرا که این طلاق در زوجین اتفاق میافتد که به ظاهر در یک خانه و باهم زندگی می‌کنند، ولی درارتباطات زناشویی دچار مشکل شدهاند.

قدیمی افزود: زوجین به دلیل علنی نشدن روابط خود و حفظ فرزندان از آسیبهای به وجود آمده در طول زندگی و نیامدن هزینه سنگینی از قبیل پرداخت مهریه و جبران وضعیت نامناسب مالی از قطعی شدن طلاق ممانعت میکنند و در این راستا خود از فشارهای روحی و جسمی زیادی رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه اختلال عاطفی موجود در والدین در کودکان نیز تأثیرمی‌گذارد، تصریح کرد: کودکان در زندگی آینده خود دچار بدبینی و عدم اعتماد نسبت به افراد جامعه خواهند شد و حتی در زمان ازدواج خود در انتخاب همسر مناسب نیز دچار اختلال می‌شوند، چرا که از وجود این عاطفه در بین والدین خود بیبهره‌ بودهاند.

این جامعهشناس یادآور شد: زوجین باید در زمان مشاهده رفتارهایی از قبیل کمبود مهر و عاطفه بین خود و رفع نشدن نیازهای عاطفه توسط یکدیگر به مشاور مراجعه کنند، چرا که مشاور تا حد امکان آن‌ها را به زندگی مشترک راهنمایی خواهد کرد و در موارد بسیاری امکان دارد آن‌ها دوباره به زندگی عادی خود بازگردند.

قدیمی با اشاره به اینکه افرادی که به عنوان همسر برای هم انتخاب می‌شوند باید قدرت رفع نیازهای یکدیگر را داشته باشند خاطر نشان کرد: چون عموماً زمان آشنایی افراد قبل از ازدواج کم میباشد، آن دو نمیتوانند اطلاعات کافی در مورد سازگاریها و قابلیتهای یکدیگر کسب کنند./س

برچسب ها: طلاق ، عاطفی ، تلخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.