مسلمانان ایالت تنسی که روز پنجشنبه توانستند در یک کارزار دادگاهی برای گرفتن مالکیت یک مسجد تازه تاسیس پیروز شوند، نمی توانند برگزاری مراسم نماز در آنجا را از اول ماه رمضان شروع کنند، زیرا بیش از دو هفته کار ساخت و ساز در این مسجد باید انجام شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  با این حال اعضای مرکز اسلامی مدرفریسبورد پیروزی قانونی را جشن گرفتند، پیروزی ای که بعد از دو سال پیگیری قانونی و دادخواست به دست آمده است.

عصام فاطی رئیس هیئت اعضای این مسجد می گوید: « به نظر من روز پنجشنبه روز خیلی خوبی بود و هدا را شکر! همه ما شگفت زده شدیم. این یک شادی غیر منتظره بود.

دیوید سلیمی سرپرست ساخت و ساز (مسجد) گفته که بازرسان قانونی روز پنجشنبه صبح از محل مسجد بازدید کردند ولی حدود دو هفته طول می کشد که این محل آماده شود، از جمله اینکه آب و برق باید وصل شود. مخالفان مسجد در سپتامبر 2010 به دادگاه روترفورت شکایت کرده بودند که ساخت و ساز این ساختمان جدید متوقف شود.



بخشی از شکایت آنها این بود که اسلام یک دین طبیعی نیست و مسلمانان این منطقه خواستار از بین بردن قانون اساسی امریکا و جایگزین کردن آن با یک قانون شریعت اسلامی هستند.

کیمبرلی ابوشناب یکی از اهالی مسجد که قبلاً مسیحی بوده و چندین سال قبل مسلمان شده می گوید خصومتی که او باه تازگی علیه مذهب خودش ملاحظه می کند، « غیر قابل توصیف است.»

او می گوید: «حکمی که درباره دادگاه صادر شد، واقعاً شگفت آور بود.» اریک راسبچ، وکیل صندوق آزادی مذهبی که الان نماینده مرکز اسلامی مدرفریسبورد نیز محسوب می شود، گفته که این حکم غیر معمولی است زیرا به طور معمولی، مخالفان ساخت این ساختمان نگرانی خودشان را درباره سروصدا و ازدحام ابراز خواهند کرد. البته نگرانی واقعی آنها این مسئله نیست.

وی می افزاید: « مسئله واقعی در مورد این حکم این واقعیت است که افراد خصومت ضداسلامی خودشان را به صراحت بیان می کنند.» جری مارتین دادستان امریکایی در دادگاه گفته که دادگاه محلی که قبلاً حکم به تعلیق ساخت این مسجد داده بود، استانداردی در نظر گرفته است که با استاندارد در نظر گرفته شده برای سایر ادیان تفاوت دارد.

مارتین می گوید: « جامعه مسلمانان منطقه را در فورد طی دوسال گذشته به گروگان گرفته شده بودند و حالا هم بعد اینکه همه چیز انجام شده، به آنها گفته می شود که نمی توانند کاری بکنند.»
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار