مسابقات جام جهاني 2014 از دو سال ديگر در برزيل آغاز مي شود و تيم هاي ملي كشورهاي قاره اقيانوسيه در 2 گروه A و B براي راهيابي به جام جهاني 2014 برزيل بايد با هم رقابت كنند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، تيم هاي ملي فوتبال تاهيتي، كالدونياي جديد، وانوتو و ساموا در گروه A مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در قاره اقيانوسيه در مرحله دوم مقدماتي قراردارند و در گروه B  هم تيم هاي فوتبال نيوزلند گينه نويايوا ، فيجي و جزاير سليمان در قاره اقيانوسيه در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل به مصاف هم مي روند.

مرحله دوم مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در قاره اقيانوسيه در گروه A در روز جمعه 12 خردادماه 91 آغاز شد تيم ملي فوتبال تاهيتي توانست با 10 گل ساموا را در هم بكوبد و كالدونياي جديد هم با نتيجه 5 بر 2 توانست وانوتو را شكست دهد در هفته دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در روز يكشنبه 14 خرداد 91 و انراتو توانست با 5 گل سامموا را شكست دهد و كالدونياي جديد هم با نتيجه 4 بر 3 از تاهيني شكست خورد.

هفته سوم مرحله دوم مقدماتي جام جهاني در گروه A آسيا در روز سه شنبه 16 خرداد 91 انجام شد و تيم هاي فوتبال كالدونياي جديد و تاهيتي توانستند حريفانشان را با گل هاي فراوان شكست دهند .

و در پايان مسابقات رفت گروه A قاره اقيانوسيه تاهيتي با 3 بازي و 3 برد توانست با 9 امتياز مقام اول جدول رده بندي  را كسب كند و كالدونياي جديد هم با 3 بازي ، 2 برد و 1 باخت با 6 امتياز به رتبه دوم دست يابد ودو تيم فوتبال وانوتو و ساموا به ترتيب با 3 امتياز و صفر امتياز و كسب مقام سوم و چهارم از دور رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در قاره اقيانوسيه حذف شدند و تيم هاي تاهيتي و كالدونيا به مرحله بعد صعود كردند و در آن مرحله بايد با تيم هاي فوتبال اول و دوم در گروه B  اقيانوسيه بازي كنند و بعد تيم برنده به جام جهاني صعود خواهد كرد.

مرحله دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در گروه B قاره اقيانوسيه هم روز شنبه 13 خرداد ماه 91 آغاز شد و تيم ملي فوتبال نيوزلند توانست 1 بر صفر فيجي را شكست دهد و گينه نو يايوا هم با يك گل از جزاير سليمان  باخت.

در هفته دوم هم تيم ملي فوتبال نيوزلن به ديدار گينه نو يايوا رفت و با نتيجه 2 بر 1 توانست ببرد و تيم فوتبال جزاير سليمان هم به نتيجه تساوي صفر بر صفر مقابل فيجي دست يافت.

در آخرين مسابقات هم تيم فوتبال فيجي به نتيجه تساوي 1 بر 1 مقابل گينه نويايوا دست يافت و جزاير سليمان هم با نيوزلند مساوي كرد.

در پايان بازي هاي مقدماتي گروه B قاره اقيانوسيه براي حضر در جام جهاني 2014 برزيل تيم ملي فوتبال نيوزلن با 3 بازي، 2 برد و 1 مساوي به مقام اول دست يافت جزاير سليمان هم با 3 بازي، 1 برد و 2 مساوي و 5 امتياز مقام دوم را كسب كرد و تيم هاي فيجي و گينه نويايوا هم با 3 بازي و كسب فقط 2 امتياز و يك امتياز و كسب رتبه سوم و چهارم از مرحله مقدماتي حذف شدند و تيم هاي فوتبال نيوزلند و جزاير سليمان در گروه B توانستند به مرحله بعدي براي حضور در جام جهاني راه يابند.

گفتني است از قاره اقيانوسيه فقط يك تيم به جام جهاني صعود مي كند و بر اين اساس بايد تيم هاي فوتبال نيوزلند ، جزاير سليمان ، تاهيتي و كالدونياي جديد با هم مسابقه بدهند و بعد از انجام دادن چند مسابقه تيم اول به جام جهاني صعود خواهد كرد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار