در حالی که بيشتر کشورهای جهانی در حال بازسازي کشورهای خود پس از ویرانی های جنگ جهانی دوم بودند، چهارمین دوره جام جهانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بيشتر کشورهای جهان درگیر ویرانی های جنگ جهانی دوم بودند و در حال بازسازی کشور خود در نتیجه تعداد کمی از کشورهایی که در این جنگ دخالت نداشتند چون کشورهای جنوب آمریکا مورد توجه فیفا برای میزبانی قرار گرفتند.

در میان این کشور برزیل در اولویت قرار داشت، اروگوئه نیز از اهمیت زیادی برخوردار بود آنها قهرمانی سه دوره از رقابت های المپیک را به صورت متوالی از آن خود کرده بودند و حالا شایستگی قهرمانی داشتند برزیل نیز از امتیاز میزبانی برخوردار بود که خود اهمیت زیادی را شامل می شد.

اروگوئه و برزیل به فینال رسیدند و دیدارشان در جلوی چشمان 203 هزار نفر تماشاچی برگزار شد.

برزیل بازی را به نحو قابل توجهی در دست داشت و به اروگوئه اجازه نمی داد حتی از نیمه زمین خود خارج شوند برزیل با یک گل پیروز میدان بود اما با تمام تلاش هایش، اروگوئه توانست 2 گل به ثمر برساند.

قهرمانی اروگوئه به یکی از ناراحت کننده ترین اتفاقات در تاریخ فوتبال تبدیل شد، سوئد نیز در مقام سوم قرار گرفت و اینچنین این دوره از رقابت های جام جهانی نیز به پایان رسید./ق

برچسب ها: جام جهانی ، برزیل ، فینال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار