تيم ملي فوتبال كشورمان امشب ساعت 20 در ورزشگاه آزادي تهران در دومين ديدار از مرحله گروهي مقدماتي جام جهاني برزيل به مصاف قطر مي رود.

 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: تيم ملي فوتبال ايران پس از پيروزي مقابل ازبكستان در تاشكند حالا در دومين بازي مرحله چهارم مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در كشورمان ميزبان تيم ملي قطر خواهد بود كه با يك پيروزي و يك شكست پس از ايران در مكان سوم گروه A ايستاده است.

تيم ملي فوتبال ايران پس از استراحت در هفته دوم رقابت ها در هفته سوم به ديدار قطر مي رود اگر تيم ملي كشورمان بتواند در ورزشگاه آزادي هر 3 امتياز بازي را از آن خود كند گام بلندي براي صعود به جام جهاني برزيل خواهد برداشت.

تيم ملي فوتبال قطر آخرين بار در هفته آخر مرحله سوم مسابقات مقدماتي جام جهاني در تهران با تيم ملي فوتبال ايران بازي كرد كه توانست با تساوي 2 بر 2 مقابل ما با يك امتياز به دور چهارم مسابقات صعود كند .

در كنفرانس مطبوعاتي تيم هاي ملي فوتبال ايران و قطر؛ كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در مورد اين بازي گفت: هر بازي شرايط خاص خودش را دارد و نبايد به بازي گذشته ايران و قطر نگاه كرد چون در اين بازي هر 2 تيم به دنبال گرفتن 3 امتياز هستند تا شرايط بهتري را براي صعود به جام جهاني داشته باشند ولي در بازي با قطر، تيم ملي فوتبال ايران صعود خود را به دور چهارم مسجل كرده بود، تيم ملي فوتبال ايران براي برداشتن يك گام بلند در راه صعود به جام جهاني فوتبال در برزيل بايد هر طور شده 3 امتياز بازي خانگي را به دست بياورد چون از دست دادن امتيازات خانگي در پايان كار براي ما گلزن تمام خواهد شد.

تيم ملي قطر در اولين بازي خود در مقابل لبنان يك بر صفر پيروز شد و در برابر كره جنوبي در كشورش با چهار گل مغلوب شد و اين نشان مي دهد كه قطري ها حريف آن چنان قدرتمندي براي تيم ملي فوتبال كشورمان در بازي امروز سه شنبه 23 خرداد نمي باشند.

بازي ايران و قطر براي تيم عربي از جهاتي حائز اهميت است كه قطري ها در بازي روز جمعه 19 خرداد با نتيجه چهار بر يك مقابل كره جنوبي شكست خورده است و اگر در بازي مقابل ايران امتياز نگيرد و جايش را به تيم فوتبال ازبكستان بدهد و شايد اتفاق ديگر براي عرب ها بر كناري پائولو اتوري سرمربي برزيل آنها باشد.

در بازي امروز غيبت مجتبي جباري و پژمان منتظري دو ملي پوش ما حتمي است ولي احتمال بازگشت اشكان دژاگه به تركيب اصلي تيم ملي مي تواند كي روش را براي يك بازي سراسر هجومي خوشحال كند. چون دژاگه در اولين بازي ملي خود توانست مقابل اين قطر 2 گل به ثمر برساند.

در بازي ديگر امروز گروه A مقدماتي جام جهاني رأس ساعت 15:30 به وقت تهران كره جنوبي در سئول ميزبان لبنان خواهد بود و تيم ملي كشورمان با دانستن شرايط آن بازي بايد هر طور شده با تعداد گل هاي بيشتر صدر جدول گروه A مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل را از كره جنوبي پس بگيرند.

هم اكنون تيم ملي فوتبال كره جنوبي با 3 امتياز و تفاضل بهتر نسبت به تيم ملي كشورمان در رده اول ايستاده است و قطر نيز با تفاضل گل 2 امتياز منفي در جايگاه سوم است و پيروز اين ديدار مي تواند براي صعود به جام جهاني اميدوار شود.

تيم ملي فوتبال ايران از سال 1369 ،‌17 بازي را مقابل تيم ملي قطر انجام داده است كه 10 پيروزي، چهار تساوي و 3 شكست نتيجه ديدارهاي تيم ملي بوده است. تيم ملي فوتبال ايران در اين 17 بازي 30 گل زده است و 15 گل نيز خورده است.

در راه صعود به جام جهاني بهترين پيروزي تيم ملي فوتبال ايران در بازي سال 2004 ميلادي، در ارديبهشت ماه باز مي گردد كه از سوي مسابقات مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان تيم ملي كشورمان توانست در ورزشگاه آزادي با نتيجه 3 بر يك قطري ها را شكست دهد كه عليرضا نيكبخت واحدي،‌ مهدي مهدوي كيا و علي دايي گل هاي ايران را به ثمر رساندند در مجموع 17 بازي بهترين گلزنان تيم ملي عليرضا نيكبخت واحدي و علي دايي بودند كه هر كدام با 3 گل در صدر گلزنان ايران به قطر قرار دارند.

در گروه دوم رقابت هاي مقدماتي جام جهاني نيز ژاپن با 6 امتياز در صدر جدول گروه B قرار گرفته است، عراق، استراليا،‌ عمان، اردن، با يك امتياز در رده هاي بعدي قرار دارند.

غير از بازي كره جنوبي و لبنان، ايران و قطر در گروه A مسابقات مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا، در گروه B استراليا و ژاپن ساعت 14:30 به وقت تهران در رسيدن به مصاف يكديگر مي روند و در دوحه قطر و ساعت 19:15 به وقت تهران عراق به مصاف عمان خواهد رفت و 2 تيم ازبكستان از گروه A و اردن از گروه B امروز استراحت دارند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار