معاون حج عمره مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر گفت: اولین كنگره بین‌المللی پزشكی حج و زیارت امسال با حضور 48 كشور اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اردبيل ولید دنده‌بر دیروز در گردهمایی پزشكان حج و زیارت استان اردبیل افزود: این كنگره با همكاری بعثه مقام معظم رهبری سازمان حج و زیارت ، جمعیت هلال احمر ، صدا و سیما و وزارت بهداشت از 15 تا 17 شهریور ماه در سالن وزارت كشور برگزار می‌شود.

دنده‌بر گفت: در سال 89 بالغ بر 35 درصد سرما‌خوردگی و پارسال نیز شاهد 32 درصد سرما خوردگی در زوار بودیم كه امسال تلاش می‌كنیم این میزان را به كمتر از 30 درصد كاهش دهیم.

وی افزود: در سال 89 به میزان 80 تن دارو ، پارسال یكصد تن و امسال نیز 123 تن دارو به همراه دستگاه‌های پزشكی برای سهولت كار پزشكان و زائران به عربستان ارسال كردیم.

معاون حج عمره مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از معاینه 69 هزار زائر حج در سطح كشور خبر داد و گفت:از این رقم 52 هزار زائر در معرض خطر شناخته شدند كه 10 هزار نفر دارای قند خون، 18 هزار نفر دارای فشار خون بالا و بقیه نیز دارای نارسایی كلیه و قلبی هستند.

وی داشتن بیماری‌های روانی ، بیماری سرطان و بیماری‌های خاص را جزو موارد بسیار حساس دانست و افزود: هر زائری كه با این بیماری‌ها وارد هیات شده و با مشكل مواجه شود نشان از ضعف عملكرد پزشك كاروان است.

معاون حج عمره مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر در ادامه گفت: 600 زائر 80 سال به بالا و 13 هزار زائر 65 سال به بالا نیز امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند./س

برچسب ها: اردبیل ، کنگره ، بین ، المللی ، پزشکی ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.