نخست وزیر سابق اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئیس مجلس شورای اسلامی در ديدار با برهم صالح نخست وزير سابق اقليم كردستان عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از هر اقدامی برای تقویت وحدت و همکاری میان گروه ها و اقوام مختلف عراقی حمایت کرده است.

وي در ادامه اختلاف و تفرقه میان گروه‌ها و اقوام عراقی را در شرایط کنونی به زیان امنیت و ثبات این کشور دانست و افزود: ریاست کنونی عراق بر اتحادیه عرب فرصت مناسبی برای تحکیم جایگاه منطقه ای و حضور فعال این کشور در عرصه های مختلف سیاسی در منطقه و جهان است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق را بسیار خوب و رو به پیشرفت توصیف کرد و بر ضرورت حل پاره ای مشکلات و موانع بر سر توسعه این روابط تأکید کرد.

بر اساس این گزارش برهم صالح نخست وزیر سابق اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار بر اهمیت تقویت مناسبات دوستانه میان اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و افزود: اهتمام تمامی رهبران و گروه های کرد عراقی بر توسعه و گسترش روابط برادرانه با جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبران اقلیم کردستان عراق نیز اهتمام خاصی برای تقویت وحدت و همبستگی میان گروه های مختلف عراقی دارند.

صالح با بیان اینکه عراق اینک با میراثی از مشکلات قدیمی و بر جای مانده از دوران حکومت بعثی‌ها روبروست افزود: تجربه دموکراسی و همزیستی اقوام مختلف عراقی در دوران بعد از حکومت بعثی، الگوی ارزشمندی است که باید آنرا حفظ کرد.

نخست وزیر سابق اقلیم کردستان عراق از حمایت ها و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در طول سال های اخیر از دولت و ملت عراق در برابر مشکلات پیچیده و عدیده ناشی از آغاز دوران جدیدی در عراق قدردانی کرد.

وی در پايان یادآوری کرد: در بسیاری از مشکلات و معضلات سال های اخیر، حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق نقش کلیدی در رفع موانع و حل مشکلات ایفاء کرده است.
"انتهاي پيام"/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.