كارشناس نظارت بر غذا وداروی شبكه بهداشت و درمان كهگیلویه با بیان اینكه بیماری دیابت می تواند باعث كمبود بیوتین(ویتامین B7)در بدن شود، گفت: كمبود بیوتین می تواند باعث تخریب بافت عصبی در بازوها وساق پا شده كه لزوم مشورت در مورد مصرف و میزان آن با پزشك متخصص ضروری است.

 
'فرهاد نظری'روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، اظهار داشت: از آنجایی كه كمبود بعضی از ویتامین ها باعث تشدید بیماری دیابت می شوند، باید كوشید تا مقادیر متناسبی از ویتامین ها به خصوص بیوتین در رژیم غذایی گنجانده شود.
وی گفت: ویتامین C برای ورود به داخل سلول های بدن نیاز به انسولین دارد و بر اساس یافته های پزشكی، مقدار این ویتامین در افراد دیابتی پایین تر از حد طبیعی است وبرای رفع این كمبود باید از میوه وسبزی فراوان و مكمل ویتامین c استفاده كرد.
نظری افزود: افراد دیابتی مبتلا به بیماری كلیوی، باید به تغذیه خود توجه خاصی داشته و مصرف مكمل های تغذیه ای را تنها با تجویز پزشك متخصص مصرف كنند.
این كارشناس نظارت بر غذا ودارو خاطرنشان كرد: بعضی از داروهای خوراكی كاهش دهنده قند خون، باعث كمبود ویتامین B12 در بدن می شوند كه به دلیل تاثیر منفی كمبود این ویتامین در تخریب بافت های عصبی، باید با منابع حاوی ویتامین B12 از خطر ابتلا به این مشكل پیشگیری كرد./س

برچسب ها: بیماری ، دیابت ، بیوتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.