كارشناس نظارت بر غذا وداروی شبكه بهداشت و درمان كهگيلويه با بیان اینکه بيماري ديابت مي تواند باعث كمبود بيوتين(ویتامین B7)در بدن شود، گفت: كمبود اين ماده مهم مي تواند باعث تخريب بافت عصبي در بازوها وساق پا شده که لزوم مشورت در مورد منابع مصرف وميزان مورد نياز آن با پزشک متخصص ضروري است.

فرهاد نظری در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران یاسوج  اظهار کرد: از آنجايي كه كمبود بعضي از ويتامين ها باعث تشديد بيماري ديابت مي شود، بايد کوشید تا مقادير متناسبی از ويتامين ها در رژیم غذایی گنجانیده شود.
وی ادامه داد:  ويتامين Cبراي ورود به داخل سلول های بدن، نياز به انسولين دارد و بر اساس یافته های پزشکی، مقدار اين ويتامين در افراد ديابتي پايين تر از حد طبيعي بوده که لازم است برای رفع این کمبود، از ميوه وسبزي فراوان وهم چنين مكمل ويتامين cاستفاده کرد.
این كارشناس نظارت بر غذا وداروی شبكه بهداشت و درمان كهگيلويه افزود: افراد ديابتي مبتلا به بيماري كليوي، به دلیل بیماری کلیوی با عمل بسیاری از مواد مغذی بايد به تغذيه خود توجه خاصي داشته و مصرف مكمل هاي تغذيه اي را تنها با تجویز پزشک متخصص تغذیه انجام دهند .
نظری خاطرنشان کرد: بعضي از داروهاي خوراكي كاهش دهنده قند خون، باعث كمبود ويتامين B12در بدن مي شوند که به دلیل تاثیر منفی کمبود این ویتامین در تخریب بافت های عصبی، باید با منابع حاوی ويتامين B12 از خطر ابتلا به این مشکل پیشگیری کرد./ع

برچسب ها: یاسوج ، بیماری ، ویتامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.