رییس مرکز مدیریت بیماری ها گفت: وزارت بهداشت 4 سال بر روی ایجاد زیرساخت های اجرای مقررات بین المللی بهداشتی کار کرده است.

دکتر محمد مهدی گویا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مقررات بهداشتی بین المللی سال 1968 تدوین شده است و طبق این مقررات کشورها موظف بودند بیماری ها را به سایر کشورها و سازمان جهانی بهداشت گزارش کنند.
 
وی اظهار داشت: دلیل وضع این مقررات نیز این بوده که یک بیماری از مرزهای کشورها خارج نشود و به سایر کشورها گسترش پیدا نکند.
 
وی ادامه داد: این مقررات در سال 2003 مورد بازنگری قرار گرفت زیرا بیماری ها و حوادث در طول این مدت زیادتر شده بود و اهمیت رسیدگی به آنها بیشتر شد.
 
دکتر گویا گفت: تا سال 2005 بازنگری این قوانین انجام شد و در سال 2007 میلادی با موافقت همه کشورها به همه کشورها ابلاغ شد.
 
رییس مرکز مدیریت بیماری ها عنوان کرد: ما از آن سال تاکنون به مدت 4 سال روی ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای این قوانین در کشور را کار کردیم.
 
وی اضافه کرد: تلاش دیگر در این زمینه معرفی این زیرساخت ها و تقاضایمان از سازمان های دیگر برای مشارکت و همکاری هر چه بیشتر و ایجاد توانمندی های لازم و تشخیص سریع این بیماری ها بود.
 
دکتر گویا تصریح کرد: سازمان های عضو این اجلاس در جلسه ای که به همین مناسبت بود برای تقویت و ادامه همکاری ها در ستاد وزارت بهداشت حضور یافتند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار