با عملیاتی شدن برنامه پزشک خانواده؛

معاینه بیماران از شهریور ماه رایگان می‌شود

با اجرای نهایی برنامه پزشک خانواده، درمان‌ به صورت رایگان از اول شهریور ماه سال‌ جاری انجام می‌شود.

 به گزارش گروه علمي، پشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛  شهرام رفیع،‌ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره فراخوان پزشکان و ثبت‌نام الکترونیکی بیماران در سامانه سلامت گفت: پزشکان با مراجعه به سازمان‌های بیمه گر که یکی اصلی‌ترین مجریان این طرح به شمار می‌روند می‌توانند در سامانه پزشک خانواده اعلام آمادگی کنند.

شهرام رفیع گفت: خانواده‌ها نیز برای ثبت نام الکترونیکی با مراجعه به مطب پزشک مورد نظر اقدام به تشکیل پرونده الکترونیکی کنند.

 وی اظهار داشت: تبلیغات در زمینه افزایش آگاهی مردم و فراخوان پزشکان در حال انجام است و حداکثر از یکم شهریور ماه سال‌ جاری ویزیت پایه برنامه پزشک خانواده آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به میزان اعتبارات برنامه پزشک خانواده گفت: براساس مصوبه دولت 6 هزار میلیارد تومان به اجرای این برنامه اختصاص یافته و هر پزشک می‌تواند 2 هزار و 500 بیمار را ویزیت کند که برهمین اساس، سرانه به صورت ماهانه به پزشکان تعلق می‌گیرد.

رفیع یادآور شد: با اجرای برنامه پزشک خانواده ویزیت بیماران به صورت رایگان بوده و پزشک برای درمان، وقت کمتری صرف خواهد کرد. علاوه بر این، خانواده‌ها و بیماران  نسبت به شناخت و آگاهی خود از پزشک مورد نظر راهنمایی و مشاوره درمانی رایگان دریافت می‌کنند همچنین با اجرایی این طرح از تجویز داروهای غیرضروری و خود سرانه جلوگیری خواهد شد.

 رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: تمام پزشکان معرفی شده به سامانه باید نسبت به تجهیز کردن مطب‌های خود اقدام کنند به گونه‌ای که در هر مطب، سامانه الکترونیکی وجود داشته باشد و یک پرستار و یا یک دستیار پزشک در ارائه خدمات با پزشک همکاری کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار