امروز در شهر مصرانه ليبي، تعدادي از بارزترين شخصيت هاي سياسي و سران رژيم قذافي در دادگاه نظامي اين شهر محاكمه مي شوند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزيرة؛ افرادي مانند احمد ابراهيم، پسر عمو و نظريه پرداز كتاب سبز نوشته معمر قذافي، منصور ضو مدير دستگاه امنيتي داخلي و خالد تنتوش يكي ديگر از نزديكان قذافي در اين دادگاه به اتهام سركوب مخالفان و استفاده از سلاح جنگي در خلال اعتراض مردم اين كشور، محاكمه مي شوند.
 
دادگاه محاكمه سران رژيم قذافي در حالي امروز برگزار مي شود كه پيش از آن افراد ديگري همچون ابوزيد دورده رئيس دستگاه امنيت خارجي در زمان حكومت قذافي به دادگاه رفته و با اتهاماتي همچون بازداشت و شكنجه مخالفان معمر قذافي روبرو شده بود.
 
اين در حالي است كه روز گذشته دولت انتقالي ليبي از برگزاري فوري دادگاه براي محاكمه مقامات بلندپايه حكومت سرنگون شده قذافي خبر داد و گفت؛ بزودي سيف الاسلام قذافي هم به پاي ميز محاكمه كشانده مي شود.
 
همچنين؛ مقامات حكومت انتقالي ليبي بار ديگر از موريتاني خواستند تا عبدالله السنوسي رئيس دستگاه اطلاعاتي رژيم قذافي را به ليبي بازگرداند و به توافق هاي دو كشور در مورد استرداد السنوسي پايبند باشد.
 
گفتني است؛ پس از سرنگوني حكومت معمر قذافي در ليبي، بسياري از مقامات اين رژيم بازداشت شده و به زندان رفتند كه هم اكنون دادگاه جنايات بين المللي و دادگاه هاي داخلي ليبي، با آغاز محاكمه آنها به تفهيم اتهام و دادگاهي كردن آنها به خاطر جناياتشان، مي پردازد.
برچسب ها: قذافی ، لیبی ، محاکمه ، دادگاه ، yjc
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار