رئيس جمهور تونس در انتقادي شديد از عربستان، تداوم ميزباني اين کشور از زين العابدين بن علي رئيس جمهوري مخلوع و فراري تونس را به دور از اخلاق اسلامي خواند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اليوم السابع مصر، منصف المرزوقي گفت: پافشاري عربستان در تحويل ندادن بن علي فراري، پذيرفتني نيست و در واقع پناه دادن به يک دزد و قاتل فراري سياست اسلامي نيست و از رياض مي خواهيم به سرعت بن علي را به تونس تحويل دهد تا عادلانه در دادگاه محاکمه شود.

المرزوقي با ابراز نگراني از پيامد حضور بن علي در عربستان بر روابط تونس و رياض گفت:‌ البته چنين اقدامي بر روابط سياسي دو کشور تاثير نخواهد داشت اما تداوم حضور بن علي در عربستان مي تواند سبب خشم مردم تونس عليه اين کشور عربي  شود.

رئيس جمهوري تونس که در برنامه اي ضبط شده براي شبکه سي بي سي که قرار است امشب پخش شود سخن مي گفت، تصريح کرد:‌ اميدوارم رهبران سياسي اين کشور احساسات مردم تونس را درک کنند.

رئيس جمهوري تونس در ادامه به اقدام کشورش در تحويل دادن بغدادي المحمودي نخست وزير رژيم قذافي به ليبي اشاره کرد و گفت: من مخالف اين اقدام نبودم اما براي آنکه البغدادي را به طرابلس تحويل دهيم اول از مسئولان ليبي تعهد گرفتيم تا او را در دادگاه عادلانه محاکمه کنند زيرا محاکمه عادلانه از ابتدايي ترين اصول حقوق بشر است.

المروزقي در ادامه به بحران سوريه اشاره کرد و گفت: با هر گونه مداخله خارجي در سوريه مخالفيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار